فهرست مقالات احسان محسن زاده شریفی


  • مقاله

    1 - رتبه‌بندی عوامل شخصی مؤثر بر تعویق خرید بیمه
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 5 , سال 13 , زمستان 1400
    هدف این تحقیق رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر تعویق خرید بیمه که تاکنون در ادبیات اهمال‌کاری پیشنهادشده‌اند، است. برای این منظور عوامل معرفی‌شده در پیشینه توسط خبرگان صنعت بیمه بازنگری و بیست مورد از آن‌ها در چهار گروه شامل عوامل جمعیت شناختی، روان‌شناختی، مهارتی و نگرشی دسته‌ب چکیده کامل
    هدف این تحقیق رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر تعویق خرید بیمه که تاکنون در ادبیات اهمال‌کاری پیشنهادشده‌اند، است. برای این منظور عوامل معرفی‌شده در پیشینه توسط خبرگان صنعت بیمه بازنگری و بیست مورد از آن‌ها در چهار گروه شامل عوامل جمعیت شناختی، روان‌شناختی، مهارتی و نگرشی دسته‌بندی شد. در ادامه پرسشنامه مقایسات زوجی تهیه و در میان 46 نفر از مدیران و کارشناسان صنعت بیمه، و اساتید دانشگاه توزیع شد. داده‌های گردآوری‌شده به روش فرایند تحلیل سلسله‌مراتبی گروهی مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. یافته‌ها نشان می‌دهند که عوامل روان‌شناختی، نگرشی، مهارتی و جمعیت شناختی به ترتیب بیشترین تأثیر را بر رفتار تعویق خرید انواع بیمه داشته‌اند. پس از اندازه‌گیری وزن نهایی عوامل مشاهده شد که تنبلی، ضعف دانش بیمه، تجربه منفی در خرید بیمه، بی‌اعتمادی به شرکت‌های بیمه، افسردگی، ضعف مسئولیت‌پذیری، رفتارهای خودشکن، سطح رفاه، سن و جایگاه اجتماعی به ترتیب بیشترین توضیح دهندگی را در رفتار تعویق و اهمال‌کاری خرید بیمه دارند. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بررسی تطبیقی رویکردهای تربیت معنوی با توجه به مؤلفه های برنامه درسی در چند کشور جهان
    دوماهنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی , شماره 1 , سال 3 , بهار 1391
    هدف اصلی این مقاله بررسی رویکردهای تربیت معنوی با توجه به مؤلفه‌های برنامه درسی در کشورهای منتخب بوده است که با روش تطبیقی و با کمک الگوی بردی انجام گرفت. بدین منظور، اسناد و مدارک مرتبط با موضوع در کشورهای منتخب با استفاده از روش کتابخانه ای و با مراجعه به سایت‌های این چکیده کامل
    هدف اصلی این مقاله بررسی رویکردهای تربیت معنوی با توجه به مؤلفه‌های برنامه درسی در کشورهای منتخب بوده است که با روش تطبیقی و با کمک الگوی بردی انجام گرفت. بدین منظور، اسناد و مدارک مرتبط با موضوع در کشورهای منتخب با استفاده از روش کتابخانه ای و با مراجعه به سایت‌های اینترنتی مرتبط مانند یونسکو و پروکوئیست و سایت‌های وزارت آموزش و پرورش کشورهای مورد نظر گرد آوری، توصیف، تفسیر و مقایسه شد. جامعه آماری پژوهش کلیه کشورهایی هستند که در زمینه تربیت معنوی دارای برنامه‌هایی هستند. از میان جامعه مورد مطالعه کشورهای استرالیا، ژاپن و ترکیه با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند به عنوان نمونه مورد بررسی انتخاب گردیدند سپس ویژگی‌های اصلی رویکردهای تربیت معنوی در ارتباط با مؤلفه‌های هدف، محتوا و روش‌های تدریس در کشورهای منتخب مطالعه و بررسی گردید. نتایج بدست آمده حاکی از وجود شباهت‌ها و تفاوت‌های شایان توجهی بین اهداف، محتوا و روش‌های تدریس در کشورهای مورد مطالعه بود. شباهت‌ها بیش‌تر در اهداف و گه گاه در محتوا، اما تفاوت‌ها بیش‌تر در روش‌های تدریس وجود دارند. پرونده مقاله