فهرست مقالات سارا امیرحصاری


  • مقاله

    1 - بررسی تاثیر متغیر تعدیلگر فعالیت های اخلاقی مدیر بر بازاریابی نوع دوستانه در کسب و کار اسلامی
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 2 , سال 13 , تابستان 1400
    نیت اصلی این پژوهش مفهوم سازی و عملیاتی کردن "بازاریابی نوع دوستانه" در محیط کسب و کار و عملکرد کسب و کار است. روش این پژوهش آمیخته است برای تحلیل داده ها در بخش کیفی از تحلیل محتوای پنهان و در بخش کمی از نرم افزار پراسس استفاده شده است. نتایج آماری نشان داد که تأثیر با چکیده کامل
    نیت اصلی این پژوهش مفهوم سازی و عملیاتی کردن "بازاریابی نوع دوستانه" در محیط کسب و کار و عملکرد کسب و کار است. روش این پژوهش آمیخته است برای تحلیل داده ها در بخش کیفی از تحلیل محتوای پنهان و در بخش کمی از نرم افزار پراسس استفاده شده است. نتایج آماری نشان داد که تأثیر بازاریابی نوع‌دوستانه بر محیط کسب و کار مثبت و معنی دار است به همین ترتیب، تأثیر بازاریابی نوع‌دوستانه بر عملکرد کسب و کار نیز مثبت و معنی دار بود. همچنین تأثیر محیط کسب و کار بر عملکرد کسب و کار نیز مثبت و معنی‌دار بود همچنین نتایج آماری نشان داد که اثر متقابل بازاریابی نوع‌دوستانه و فعالیت‌های اخلاقی رهبر بر عملکرد کسب و کار مثبت و معنادار بوده است یافته‌ها نشان داد که اثر غیرمستقیم بازاریابی نوع‌دوستانه بر عملکرد کسب و کار با تعدیل کنندگی فعالیت‌های اخلاقی رهبر معنادار است شاخص واسطه‌گری تعدیل شده، با 95 درصد اطمینان بوت‌استراپ بین 037/0 و 156/0 است. این شواهد نشان می‌دهد که اثر غیر مستقیم بازاریابی نوع‌دوستانه بر عملکرد کسب و کار از طریق محیط کسب و کار، توسط فعالیت‌های اخلاقی رهبر تعدیل می‌شود.به عبارت دیگر، فعالیت‌های اخلاقی رهبر، واسطه‌گری (میانجی‌گری) را تعدیل می‌کند. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - طراحی مدل بازاریابی پزشکی با استفاده ازروش تحلیل مضمون
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 2 , سال 10 , تابستان 1397
    تامین نیازها و برآوردن توقعات بیماران و آگاهی پزشکان از انتظارات آنان می تواند منجر به ارائه خدمات بهتر و برآورده کردن نیازهای منطقی بیماران شود. ماهیت هر فعالیت بازاریابی، آمیخته بازاریابی است و بازاریابی پزشکی نیز برای توسعه نیازمند طراحی آمیخته بازاریابی است. پژوهش ح چکیده کامل
    تامین نیازها و برآوردن توقعات بیماران و آگاهی پزشکان از انتظارات آنان می تواند منجر به ارائه خدمات بهتر و برآورده کردن نیازهای منطقی بیماران شود. ماهیت هر فعالیت بازاریابی، آمیخته بازاریابی است و بازاریابی پزشکی نیز برای توسعه نیازمند طراحی آمیخته بازاریابی است. پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل بازاریابی پزشکی، سعی در شناخت عوامل موثر بر انتخاب یک پزشک توسط بیماران شهر تهران و شناسایی انتظارات بیماران از پزشکان عمومی و متخصص دارد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش اکتشافی است و به کمک روش پژوهش کیفی تحلیل مضمون با انجام دادن 7 مصاحبه ی اکتشافی، 12 مشاهده ی مشارکتی و مرور 357 مقاله ی مرتبط انجام شده است، پس از بررسی های صورت گرفته در حوزه ی بازاریابی خدمات و بازاریابی پزشکی و طی مراحل گام به گام تحلیل مضمون، 18 کد از طریق مصاحبه، 7 کد به کمک مشاهده و 8 کد با مطالعه ی مقالات استخراج گردید و در نهایت 7 تم اصلی( نیازها و خواسته ها، هزینه ها، مکان، ارتباطات، فروش شخصی، برندینگ، روابط عمومی) و 31 تم فرعی معرفی گردید. پرونده مقاله