فهرست مقالات علی قربانی


  • مقاله

    1 - موانع پذیرش تجارت الکترونیکی در صنعت صادرات خشکبار مطالعه موردی استان آذربایجانشرقی
    مدیریت بهره‌وری , شماره 19 , سال 5 , زمستان 1390
    با نگاهی اجمالی به میزان پیشرفت تجارت الکترونیکی در شرکتهای تولیدی-صادراتی خشکبار در ایران مشخص می‌شود تنها 8/26درصد از شرکتهای صادراتی خشکبار که در اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران فعال می باشند، دارای وب‌سایت اختصاصی هستند که از این تعداد نیز تنها 03/1 آنها آماده قیمت چکیده کامل
    با نگاهی اجمالی به میزان پیشرفت تجارت الکترونیکی در شرکتهای تولیدی-صادراتی خشکبار در ایران مشخص می‌شود تنها 8/26درصد از شرکتهای صادراتی خشکبار که در اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران فعال می باشند، دارای وب‌سایت اختصاصی هستند که از این تعداد نیز تنها 03/1 آنها آماده قیمت گذاری (در حال بارگذاری) در وب‌سایت خود می باشد. این نشان می دهد صنعت صادرات خشکبار از عقب افتاده‌ترین صنایع در زمینه پیاده‌سازی تجارت الکترونیکی در ایران است که ریشه یابی عوامل این امر از ضروریات می باشد. تحقیق حاضر با هدف بررسی موانع پذیرش تجارت الکترونیکی در شرکتهای صادراتی خشکبار ایران و ارائه راهکارهای رفع آن انجام شده است. بدین منظور با مرور ادبیات تحقیق، مهم‌ترین موانع پذیرش تجارت الکترونیکی شناسایی گردیده و در قالب مدل سه شاخگی در سه شاخه‌ی موانع ساختاری، محتوایی و زمینه‌ای به عنوان سه فرضیه تحقیق دسته بندی شده شدند. پس از پخش و جمع آوری پرسشنامه در بین 61 شرکت تولیدی- صادراتی خشکبار آذربایجانشرقی که به طور تصادفی انتخاب شده بودند و تجزیه و تحلیل داده‌ها؛ هر سه دسته موانع مورد تایید قرار گرفتند و به عنوان با اهمیت‌ ترین عامل، موانع ساختاری موجب عدم پذیرش تجارت الکترونیکی در شرکتهای تولیدی-صادراتی خشکبار شناخته شد. همچنین رتبه‌بندی کلی موانع نشان می‌دهد عوامل عدم‌اعتماد خریداران، کمبود افراد کارشناس، ابهام در قوانین و نبود جایگزینهای سیستم پرداخت به ترتیب چهار مانع اصلی عدم پذیرش تجارت‌الکترونیکی در این شرکت‌ها به ‌شمار می روند. دولت و سازمانهای تجاری مربوطه می توانند برای کمک به بخش خصوصی برای پیاده سازی تجارت الکترونیکی و از میان برداشتن موانع آن، به راهکارهای اشاره شده در این تحقیق توجه بیشتری نمایند. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - طراحی مدل بازاریابی پزشکی با استفاده ازروش تحلیل مضمون
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 2 , سال 10 , تابستان 1397
    تامین نیازها و برآوردن توقعات بیماران و آگاهی پزشکان از انتظارات آنان می تواند منجر به ارائه خدمات بهتر و برآورده کردن نیازهای منطقی بیماران شود. ماهیت هر فعالیت بازاریابی، آمیخته بازاریابی است و بازاریابی پزشکی نیز برای توسعه نیازمند طراحی آمیخته بازاریابی است. پژوهش ح چکیده کامل
    تامین نیازها و برآوردن توقعات بیماران و آگاهی پزشکان از انتظارات آنان می تواند منجر به ارائه خدمات بهتر و برآورده کردن نیازهای منطقی بیماران شود. ماهیت هر فعالیت بازاریابی، آمیخته بازاریابی است و بازاریابی پزشکی نیز برای توسعه نیازمند طراحی آمیخته بازاریابی است. پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل بازاریابی پزشکی، سعی در شناخت عوامل موثر بر انتخاب یک پزشک توسط بیماران شهر تهران و شناسایی انتظارات بیماران از پزشکان عمومی و متخصص دارد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش اکتشافی است و به کمک روش پژوهش کیفی تحلیل مضمون با انجام دادن 7 مصاحبه ی اکتشافی، 12 مشاهده ی مشارکتی و مرور 357 مقاله ی مرتبط انجام شده است، پس از بررسی های صورت گرفته در حوزه ی بازاریابی خدمات و بازاریابی پزشکی و طی مراحل گام به گام تحلیل مضمون، 18 کد از طریق مصاحبه، 7 کد به کمک مشاهده و 8 کد با مطالعه ی مقالات استخراج گردید و در نهایت 7 تم اصلی( نیازها و خواسته ها، هزینه ها، مکان، ارتباطات، فروش شخصی، برندینگ، روابط عمومی) و 31 تم فرعی معرفی گردید. پرونده مقاله