فهرست مقالات ahmad shekarchizadeh


  • مقاله

    1 - ارائه مدلی جهت پیش بینی و بهبود کیفیت تولید با استفاده از الگوریتم های درخت تصمیم و برنامه ریزی خطی ( مورد مطالعه: شرکتهای تولید کننده موج گیرتیبا در ایران)
    آینده پژوهی مدیریت , شماره 133 , سال 34 , تابستان 1402
    امروز در اکثر صنایع کشور از ابزار کنترل کیفیت آماری جهت بهبود کیفیت محصولات استفاده می‌نمایند ولی با توجه به حجم بالای داده‌ها در حال حاضر نیاز به ابزاری قوی‌تر می‌باشد که بتواند فرایندهای کنترل کیفیت آماری را تحت کنترل قرار دهد با توجه به گستردگی الگوریتم‌های داده‌کاوی چکیده کامل
    امروز در اکثر صنایع کشور از ابزار کنترل کیفیت آماری جهت بهبود کیفیت محصولات استفاده می‌نمایند ولی با توجه به حجم بالای داده‌ها در حال حاضر نیاز به ابزاری قوی‌تر می‌باشد که بتواند فرایندهای کنترل کیفیت آماری را تحت کنترل قرار دهد با توجه به گستردگی الگوریتم‌های داده‌کاوی در این تحقیق از ابزار داده‌کاوی جهت بهبود فرایند استفاده شده است و همچنین هدف اصلی تحقیق ارائه روشی جهت کشف اقلام معیوب قبل از تولید کامل آنها و جلوگیری از تولید اقلام معیوب می‌باشد. روش کار بدین گونه است که در ابتدا پایگاه داده خرابی تشکیل می‌گردد و پس از جمع آوری داده های کنترل کیفیت، با استفاده از الگوریتم‌های مختلف درخت تصمیم دقت پیش بینی کیفیت قطعات تعیین می‌گردد و در مرحله بعد با استفاده از مدل-تحلیل‌پوششی‌داده‌ها هر یک از قوانین ارزیابی می گردد و در نهایت با استفاده از قوانینی که در هر ایستگاه کاری صدق می‌کنند ارزیابی ایستگاه های کاری انجام می گیرد. بر این اساس در این پژوهش جامعه آماری تمامی قطعات تولیدی موج‌گیر تیبا در سال 1398 می‌باشد. خصیصه ها شامل 9 ایستگاه کاری هستند، بر اساس نتایج بدست آمده بهترین الگوریتم در پیش‌بینی خرابی C5 می‌باشد و مهم‌ترین خصیصه‌های انتخابی توسط آن تعیین می‌گردند عبارت‌اند از: کیفیت خنک کاری، کیفیت سوراخ کاری و کیفیت برش. همچنین ارزیابی قوانین نیز با استفاده از مدل‌تحلیل‌پوششی‌داده‌ها انجام شده و مهم‌ترین قوانین استخراج شده‌اند و در نهایت بر اساس حل مدل دستگاه‌هایی که در اولویت اصلاحی برای سال جاری قرار گیرند عبارتند از: رولینگ، لحیم کاری و برش پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بررسی عوامل موثر بر انتخاب برند مواد شوینده از دیدگاه بانوان شهر اصفهان
    مدیریت بازاریابی , شماره 4 , سال 1 , پاییز 1397
    تحقیق حاضر، با هدف بررسی عوامل موثر در انتخاب برند مواد شوینده ایرانی(گلرنگ) و خارجی(پریل) از دیدگاه بانوان ایرانی می‌باشد. تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش جزء تحقیقات توصیفی _ پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری تحقیق، خریداران مواد شوینده مارک‌های پریل و گلرنگ در بی چکیده کامل
    تحقیق حاضر، با هدف بررسی عوامل موثر در انتخاب برند مواد شوینده ایرانی(گلرنگ) و خارجی(پریل) از دیدگاه بانوان ایرانی می‌باشد. تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش جزء تحقیقات توصیفی _ پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری تحقیق، خریداران مواد شوینده مارک‌های پریل و گلرنگ در بین بانوان شهر اصفهان می باشند. برای بدست آوردن حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شد که نهایتاً 320 پرسشنامه جمع آوری شد. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد، 29 مولفه‌ی اصلی تاثیرگذار بر انتخاب برند در 8 عامل قرار گرفتند که این 8 عامل به طور کلی توانستند برای مارک گلرنگ بیش از 66 درصد و برای مارک پریل بیش از 71 درصد از علل انتخاب برند را تبیین کنند. از میان این 29 مولفه، 5 مولفه تمایز در محصول در مقایسه با سایر رقبا، قدرت شویندگی، خوشبویی، متناسب با انواع پوست، قدرت کف کنندگی برای برند گلرنگ و 7 مولفه تفاوت برند نسبت به سایر یرندهای رقیب، جدید بودن نام برند، ایجاد تمایز در محصول در مقایسه با سایر رقبا، قدرت شویندگی، خوشبویی، متناسب با انواع پوست و قدرت کف کنندگی برای برند پریل در مهمترین عامل قرار گرفتند. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - بررسی عوامل موثر بر انتخاب برند مواد شوینده از دیدگاه بانوان شهر اصفهان
    مدیریت بازاریابی , شماره 27 , سال 10 , تابستان 1394
    تحقیق حاضر، با هدف بررسی عوامل موثر در انتخاب برند مواد شوینده ایرانی(گلرنگ) و خارجی(پریل) از دیدگاه بانوان شهر اصفهان می باشد. تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش جزء تحقیقات توصیفی _ پیمایشی می باشد. جامعه آماری تحقیق، خریداران مواد شوینده مارک های پریل و گلرنگ چکیده کامل
    تحقیق حاضر، با هدف بررسی عوامل موثر در انتخاب برند مواد شوینده ایرانی(گلرنگ) و خارجی(پریل) از دیدگاه بانوان شهر اصفهان می باشد. تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش جزء تحقیقات توصیفی _ پیمایشی می باشد. جامعه آماری تحقیق، خریداران مواد شوینده مارک های پریل و گلرنگ در بین بانوان شهر اصفهان می باشند. برای بدست آوردن حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شد که نهایتاً 320 پرسشنامه جمع آوری شد. یافته های تحقیق نشان می دهد، 29 مولفه ی اصلی تاثیرگذار بر انتخاب برند در 8 عامل قرار گرفتند که این 8 عامل به طور کلی توانستند برای مارک گلرنگ بیش از 66 درصد و برای مارک پریل بیش از 71 درصد از علل انتخاب برند را تبیین کنند. از میان این 29 مولفه، 5 مولفه تمایز در محصول در مقایسه با سایر رقبا، قدرت شویندگی، خوشبویی، متناسب با انواع پوست، قدرت کف کنندگی برای برند گلرنگ و 7 مولفه تفاوت برند نسبت به سایر برندهای رقیب، جدید بودن نام برند، ایجاد تمایز در محصول در مقایسه با سایر رقبا، قدرت شویندگی، خوشبویی، متناسب با انواع پوست و قدرت کف کنندگی برای برند پریل در مهمترین عامل قرار گرفتند. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - شناخت عناصر و مؤلفه ‌های اثربخش تشکیل ‌دهندة مدل‌ تبلیغات پوستری در حوزه بهداشت عمومی
    مهندسی مدیریت نوین , شماره 4 , سال 10 , پاییز 1403
    هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر بکارگیری مدل تبلیغات پوستری در حوزه بهداشت عمومی می‌باشد. این پژوهش از نظر هدف، در دسته پژوهش‌های کاربردی و بر اساس نحوه جمع آوری داده ‌ها، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش عبارتند از کلیه مدیران مراکز بهداشتی استان اصفهان که در س چکیده کامل
    هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر بکارگیری مدل تبلیغات پوستری در حوزه بهداشت عمومی می‌باشد. این پژوهش از نظر هدف، در دسته پژوهش‌های کاربردی و بر اساس نحوه جمع آوری داده ‌ها، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش عبارتند از کلیه مدیران مراکز بهداشتی استان اصفهان که در سال 1401 به خدمت اشتغال داشته‌ و تعداد آنها 249 نفر بود، که تعداد 150 نفر به عنوان نمونه تحقیق، به روش نمونه گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند.۰در این پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده که روایی و پایایی آن مورد تأیید قرار گرفت. برای تحلیل داده‌های گردآوری شده از آزمون‌های کولموگروف- اسمیرنف، به منظور نرمال بودن داده‌ها و همچنین تحلیل عاملی تاییدی و روش معادلات ساختاری از نرم افزار (AMOS24) استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که در بین مولفه‌های مورد مطالعه به ترتیب: راهکارها با ضریب مسیر(80/۰)، اثربخشی(84/۰)، بسترهای حاکم(92/۰)، موانع با ضریب مسیر (94/۰) و مولفه‌های موثر(97/۰) بیشترین تاثیر را در مدل تبلیغات پوستری در حوزه بهداشت عمومی دارند. مدل حاصل از این پژوهش می‌تواند راه‌گشای دست اندرکاران و برنامه‌‌ریزان بخش بهداشت و درمان جهت برنامه ریزی به منظور اثر بخش بودن کمپین های تبلیغات پوستری در حوزه بهداشت عمومی و ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه و نیز ایجاد فرصت‌های نوآورانه جهت افزایش بهره‌وری در این حوزه می‌باشد پرونده مقاله

  • مقاله

    5 - Analyzing the Impact of Interaction Processes on the Relationship Between Firm ’s Capabilities and Outsourcing Success of Information Technology ( case study: higher education centers of Isfahan)
    International Journal of Information, Security and Systems Management , شماره 1 , سال 3 , زمستان 2014
    Nowadays, firm have realized the importance of information technology as an essential tool for the success of business. Accessing the applicability of information technology might be the main expectation of the firm for outsourcing. By outsourcing, firms can have access چکیده کامل
    Nowadays, firm have realized the importance of information technology as an essential tool for the success of business. Accessing the applicability of information technology might be the main expectation of the firm for outsourcing. By outsourcing, firms can have access to advanced technologies and use external sources for their goal. The aim of this study is to analyze the impact of interaction processes on the relationship between firm ’s capabilities and outsourcing success of information technology in Isfahan centers for Higher Education. The present study is correlated in regards with its practical purpose and methodology. The sample population of the present research consists of all the employees who use the information technology service of the university under study whose total number is about 418 and by sampling the available ones, 200 of them were selected as the sample. For data gathering questionnaire was used. The results of the hypothesis testing by SMART-PLS software and T-test and path coefficiency of (β) , indicated that all the variables have significant and positive effect on outsourcing success. Consequently, according to the findings of the research, some suggestions were presented to help the success of outsourcing in firms. پرونده مقاله