-
مقاله
1 - تبیین عوامل علی قصد خرید مجدد آنلاین در فروشگاههای زنجیرهایدانش کارآفرینی , شماره 1 , سال 4 , بهار 1403با توجه به نقش فروشگاههای زنجیرهای در تامین نیازهای روزمره مردم و افزایش گرایش جامعه به سمت خریدهای آنلاین، این پژوهش با هدف شناسایی عوامل علی قصد خرید مجدد آنلاین در فروشگاههای زنجیرهای به روش کیفی انجام شده است. تجزیه تحلیل داده ها به روش داده بنیان و از طریق مصاح چکیده کاملبا توجه به نقش فروشگاههای زنجیرهای در تامین نیازهای روزمره مردم و افزایش گرایش جامعه به سمت خریدهای آنلاین، این پژوهش با هدف شناسایی عوامل علی قصد خرید مجدد آنلاین در فروشگاههای زنجیرهای به روش کیفی انجام شده است. تجزیه تحلیل داده ها به روش داده بنیان و از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته با 10 نفر از مدیران فروشگاههای زنجیرهای، و اعضای هیأت علمی دانشگاه انجام شده است. روش نمونه گیری به شیوه غیر تصادفی و به صورت گلوله برفی می باشد. همچنین تحلیل دادههای کیفی مصاحبهها با استفاده از نرم افزار مکس کیودا انجام شده است. فرایند کد گذاری به سه شیوه کد گذاری باز، محوری و انتخابی و بر اساس تشابهات دادهها در یک فرایند استقرایی صورت گرفته است. نتایج تحقیق نشان داد که اولا" عوامل علی مؤثر در قصد خرید مجدد آنلاین در فروشگاههای زنجیرهای شامل طبقه فناوری و اطلاعات، ویژگی محصول، طبقه برند و طبقه خدمت است که بهعنوان ابعاد اصلی برای درک بهتر مفهوم قصد خرید مجدد آنلاین در فروشگاههای زنجیره شناسایی شدهاند. ثانیا" با توسعه و یکپارچه کردن دانش در این حوزه به پژوهشگران آتی در ارتقاء مدلهای قصد خرید مجدد آنلاین یاری میرساند. ثالثا" به مدیران فروشگاههای زنجیره در درک بهتر ابعاد اصلی بهمنظور افزایش فروش آنلاین و ایجاد مزیت رقابتی کمک میکند. پرونده مقاله -
مقاله
2 - ارائه مدل یکپارچه قصد خرید مجدد آنلاین در فروشگاههای زنجیرهای به روش مالتی گرندد تئوریمدیریت بازاریابی , شماره 62 , سال 19 , بهار 1403زمینه: باتوجهبه رشد روزافزون فروش آنلاین محصولات فروشگاههای زنجیرهای و تنوع عوامل اثرگذار بر آن، نقش افزایش تکرار خرید آنلاین این محصولات دارای اهمیت است. هدف: هدف از مطالعه حاضر، ارائه الگوی قصد خرید مجدد آنلاین در فروشگاههای زنجیرهای به روش مالتی گرندد تئوری می چکیده کاملزمینه: باتوجهبه رشد روزافزون فروش آنلاین محصولات فروشگاههای زنجیرهای و تنوع عوامل اثرگذار بر آن، نقش افزایش تکرار خرید آنلاین این محصولات دارای اهمیت است. هدف: هدف از مطالعه حاضر، ارائه الگوی قصد خرید مجدد آنلاین در فروشگاههای زنجیرهای به روش مالتی گرندد تئوری میباشد. روش: این پژوهش به روش مالتی گرندد تئوری که ترکیبی از فراترکیب و گرندد تئوری میباشد، انجام شده است. ازاینرو، در گام نخست، ادبیات قصد خرید مجدد آنلاین در بازه زمانی سال 2010 الی 2022 مورد بررسی قرار گرفت و در گام بعدی با 10 نفر از خبرگان فروشگاههای زنجیرهای مصاحبه صورت گرفت و تجزیهوتحلیل دادهها از طریق سه نوع کدگذاری باز، محوری و انتخابی با رویکرد استراوس و کوربین صورت پذیرفته است. یافتهها و نتایج: در این پژوهش عوامل علی شامل طبقه فن آوری اطلاعات، ویژگی محصول، طبقه برند و طبقه خدمت؛ عوامل مداخلهگر شامل عوامل جامعهشناسی و فضای رقابتی و طبقه ویژگیهای مشتری بهعنوان عامل زمینهای شناسایی شدند که ضمن ایجاد راهبردهای بازاریابی سبب افزایش توانمندی فروشگاههای زنجیرهای و مسئولیت اجتماعی خواهد شد. این پژوهش به ایجاد دانش بیشتر در خصوص عوامل مؤثر بر قصد خرید مجدد آنلاین در فروشگاههای زنجیرهای کمک میکند و به مدیران فروشگاههای زنجیرهای در افزایش قصد خرید مجدد آنلاین مشتریان و مزیت رقابتی یاری میرساند. پرونده مقاله -
مقاله
3 - ارائه الگوی بالندگی اعضای هیئتعلمی با رویکرد مجازیسازی(دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی)رهبری و مدیریت آموزشی , شماره 4 , سال 15 , پاییز 1400هدف از انجام این پژوهش ارائه الگوی بالندگی اعضای هیئتعلمی با رویکرد مجازیسازی در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی بود. این پژوهش از نوع پژوهشهای کیفی بود. از نظرروش، نظریۀ داده بنیاد در این پژوهش ملاک عمل واقع شد. جامعۀ آماری شامل مدیران و اساتید دانشگاهی و خبرگ چکیده کاملهدف از انجام این پژوهش ارائه الگوی بالندگی اعضای هیئتعلمی با رویکرد مجازیسازی در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی بود. این پژوهش از نوع پژوهشهای کیفی بود. از نظرروش، نظریۀ داده بنیاد در این پژوهش ملاک عمل واقع شد. جامعۀ آماری شامل مدیران و اساتید دانشگاهی و خبرگان در حوزه علوم رفتاری، رفتار سازمانی و منابع انسانی دانشگاههای آزاد اسلامی استان خراسان رضوی بود که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند و بهکارگیری معیار اشباع نظری، مصاحبههایی نیمه ساختاریافته با 20 نفر بهعنوان مشارکتکنندگان در پژوهش انجام شد. برای بررسی روایی و پایایی از روش گوبا و لینکن (1985) استفاده شد. نتایج تحلیل دادهها در طی سه مرحلۀ کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی حاکی از 250 کد اولیه، 39 کد ثانویه و 16 مقوله کلی است که در چارچوب مدلی پارادایمی شامل: شرایط علی (همبسته، فردی، سازمانی)، پدیده محوری (بالندگی حرفهای، بالندگی اخلاقی، بالندگی پژوهشی، بالندگی آموزشی)، اقتضائات (عوامل محیطی کلان، عوامل محیطی خرد)، شرایط میانجی (بهزیستی، توسعه منابع انسانی)، شرایط زمینهای (عوامل فرهنگی، عوامل اقتصادی) و پیامدها (بهبود عملکرد سازمانی، بهبود عملکرد فردی، بهبود عملکرد دانشجو)، تحلیلشده است. پرونده مقاله -
مقاله
4 - Identifying and Validating the Factors Affecting Online Social Media Marketing about Consumer Buying BehaviorJournal of System Management , شماره 4 , سال 8 , تابستان 2022Online social media is an important innovation that has attracted individuals and companies. The purpose of this study is to "develop an online social media marketing model about consumer buying behavior". This utilizes a mixed-method (qualitative and quantitative). Thi چکیده کاملOnline social media is an important innovation that has attracted individuals and companies. The purpose of this study is to "develop an online social media marketing model about consumer buying behavior". This utilizes a mixed-method (qualitative and quantitative). This study uses the research literature to extract the indicators, then, finalizes them by the Delphi technique in three different rounds. The study develops the qualitative model of the research based on the opinions of 20 experts as well as the application of Interpretive Structural Modelling (ISM) and MICMAC analysis. In the quantitative part, the study uses the Partial Least Squares (PLS) technique to implement SEM, validate, and test the predictive relevance of the initial model. This study applies Cohen's formula and determines 460 individuals as sample. The sampling method is non-probability. Furthermore, the statistical population of the study consists of online social media users from all over Iran. In this study, 9 key factors have been identified, modeled and analyzed. According to the MICMAC analysis results, perceived security (with the highest driving power) is identified as the driving indicator, and value co-creation (with the highest dependence) is identified as the result or target indicator. The ISM based model is validated using SEM and 15 hypotheses were checked using SEM-PLS technique, also all hypotheses except the second hypothesis were confirmed. Finally The findings confirmed Goodness of Fitness and ideal predictive relevance of the model. پرونده مقاله -
مقاله
5 - طراحی مدل توسعه نگرش به برند ایرانی در صنعت لوازم خانگی با تاکید بر ارزش های ملی و باورهای دینیمطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی , شماره 9 , سال 3 , تابستان 1403پژوهش حاضر، با هدف طراحی و اعتبار سنجی مدل توسعه نگرش به برند ایرانی در صنعت لوازم خانگی با تاکید بر ارزش های ملی و باورهای دینی انجام شد. پارادایم تحقیق از نوع عمل گرایی و روش پژوهش با رویکرد استقرایی و از نوع کیفی و استراتژی نظریه پرداری داده بنیاد است. جامعه آماری چکیده کامل
پژوهش حاضر، با هدف طراحی و اعتبار سنجی مدل توسعه نگرش به برند ایرانی در صنعت لوازم خانگی با تاکید بر ارزش های ملی و باورهای دینی انجام شد. پارادایم تحقیق از نوع عمل گرایی و روش پژوهش با رویکرد استقرایی و از نوع کیفی و استراتژی نظریه پرداری داده بنیاد است. جامعه آماری خبرگان، صاحبان نظران، اساتید حوزه ی مدیریت بازرگانی، بازاریابی و مدیران در حوزه ی لوازم خانگی بودند که با استفاده از اصل اشباع و روش نمونه گیری گلوله برفی 12نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از مصاحبه های عمیق نیمه ساختار یافته استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار مکس کیودا انجام شد. نتایج پژوهش ، نشان دهنده ی استخراج 158 شاخص در 21 مولفه است که در قالب مدل پارادایمی شامل احساسی عاطفی ، شناختی و رفتاری به عنوان مقوله محوری و شرایط علّی(عوامل روانشناختی، تصویر برند، تجربه از برند، رضایت از برند، اعتماد به برند و الگوپذیری و تعلق به گروه )، عوامل زمینه ای(عوامل فرهنگی، عوامل سیاسی و عوامل اقتصادی)، شرایط مداخله گر(محیط خرد و محیط کلان )، استراتژی ( استفاده از ارزش ها و باورهای ملی، بازاریابی مستقیم، ارزش ویژه برند، قیمت منصفانه و استفاده از نقش اطلاعات محصول) و پیامدها( بهبود عملکرد مشتری و بهبود عملکرد شرکت ) قرار گرفت. بر اساس نتایج، توجه به دانش و مهارت مسئولین شرکتها درزمینه بازاریابی، شرایط مطلوب را جهت توسعه نگرش به برند مصرف کنندگان به کالای ایرانی فراهم می آورد.
پرونده مقاله