-
مقاله
1 - Design and Implementation of Organizational Architecture in Organizations in Charge of Combating Smuggling of Goods and Currency with the Aim of Improving the Management of Organizational NetworksJournal of System Management , شماره 1 , سال 7 , زمستان 2021In the current situation, one of the concerns in the fight against smuggling of goods and currency is the improvement of the inter-organizational network. The purpose of this research is to design and implement organizational architecture to improve the management of or چکیده کاملIn the current situation, one of the concerns in the fight against smuggling of goods and currency is the improvement of the inter-organizational network. The purpose of this research is to design and implement organizational architecture to improve the management of organizational networks with SWOT approach, in this area using the artificial neural network toolbox and fuzzy logic in Matlab. This research is applied-modeling in terms of purpose. The statistical population includes expert professors and experts of organizations in charge of combating smuggling of goods and currency. After distributing 100 questionnaires, the sample size of this study is equal to 96 experts who were selected by a combination of two methods of non-probabilistic purposive sampling and snowball sampling. The results show that using the intelligent system, the status of "success of the organization's network management" can be examined numerically and more accurately: In terms of ideal importance, if; The "Network Management Based on EA Application Layer" status is good, ie exactly 0.813, and "Network management based on EA data source layer" is good, ie exactly 0.824, and "Network Management Based on EA Central Component Layer" is good, ie exactly 0.819, and "Network Management Based on EA Data Preparation Layer" is good, ie exactly 0.812, and "Network management based on EA service quality layer" in good condition, ie exactly 0.815;Then; The status of "successful implementation of the organization's network management" is at the top level (fifth level), ie exactly 0.952.According to the membership functions of language variables by experts, the value of 4.76 within the 5-value range in the range defined for the "excellent" language variable, ie the success status of the organization's network management, has been calculated exactly 0.952. پرونده مقاله -
مقاله
2 - ارائه مدل راهبردی پیادهسازی لجستیک معکوس در صنعت لوازمخانگی ایرانمدیریت سبز , شماره 7 , سال 3 , تابستان 1402صنعت لوازمخانگی یکی از مهمترین صنایع داخلی کشور است که گستره وسیعی از بنگاهها و کارخانههای داخلی را به شکل مستقیم و غیرمستقیم در برمیگیرد. فعالیتهای لجستیک معکوس (RL) شامل استفاده مجدد، بازیابی یا دفع مواد و محصولات استفاده شده است. هدف این پژوهش، ارائه مدل راهبرد چکیده کاملصنعت لوازمخانگی یکی از مهمترین صنایع داخلی کشور است که گستره وسیعی از بنگاهها و کارخانههای داخلی را به شکل مستقیم و غیرمستقیم در برمیگیرد. فعالیتهای لجستیک معکوس (RL) شامل استفاده مجدد، بازیابی یا دفع مواد و محصولات استفاده شده است. هدف این پژوهش، ارائه مدل راهبردی اجرای لجستیک معکوس در صنعت لوازمخانگی است. پژوهش حاضر ازنظر هدف، اکتشافی و ازنظر نوع استفاده، پژوهشی کاربردی است و در آن از استراتژی پژوهش کیفی و روش تحلیل مضمون استفاده شده است. جامعه آماری را کلیه خبرگان اجرایی و دانشگاهی حوزه لجستیک معکوس و صنایع لوازمخانگی تشکیل میدهند. برای گردآوری دادههای پژوهش از ابزار مصاحبه و اجماع تعداد 11 خبره اجرایی و دانشگاهی بهرهگیری شد. این تعداد به روش نمونهگیری هدفمند و گلوله برفی انتخاب شدند. تحلیل دادهها نشان داد که مدل راهبردی لجستیک معکوس شامل پنج دسته اصلی شامل راهبردهای مدیریتی، راهبردهای توسعه فناوری، راهبردهای فرهنگسازی، راهبردهای تأمین مالی و قانونی و راهبردهای بازاریابی همکارانه است. بدین معنا که باید در این زمینه با تحقیق و توسعه بیشتر، راهبردهایی تدوین شود، به فرهنگ سازی مردم برای همکاری توجه شده و قوانین بازار رقابتی اصلاح گردد. همچنین در پیادهسازی آن به منابع مالی و فناوریهای جدید نیازمندیم. استفاده از لجستیک معکوس (RL) به صنایع مختلف ازجمله لوازمخانگی کمک خواهد کرد که به اهداف بازیابی منابع خود دست یابند و به سمت توسعه پایدار حرکت کنند. پرونده مقاله -
مقاله
3 - بررسی عوامل موفقیت کارآفرینی الکترونیک از منظر کارآفرینان معلول جسمی-حرکتیمدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 2 , سال 15 , تابستان 1402معلولان جسمیحرکتی، کارآفرینی را به کار برای افراد و سازمانهای دیگر ترجیح میدهند. به طوری که میزان کارآفرینی در بین آنها نسبت به افراد سالم بیشتر است. کارآفرینی برای معلولان مزیتهای شخصی، اجتماعی، مالی و از همه مهمتر اشتغال دائم را به همراه دارد. این پژوهش با هدف بر چکیده کاملمعلولان جسمیحرکتی، کارآفرینی را به کار برای افراد و سازمانهای دیگر ترجیح میدهند. به طوری که میزان کارآفرینی در بین آنها نسبت به افراد سالم بیشتر است. کارآفرینی برای معلولان مزیتهای شخصی، اجتماعی، مالی و از همه مهمتر اشتغال دائم را به همراه دارد. این پژوهش با هدف بررسی عوامل موفقیت کارآفرینی الکترونیک از منظر کارآفرینان معلول جسمی-حرکتی انجام شد. این تحقیق یک مطالعه کاربردی است که به صورت توصیفی-پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارآفرینان معلول جسمیحرکتی استان مرکزی بودند که تعداد آنها بر اساس آمار اخذ شده 50 نفر گزارش شد و به روش تمام شماری انتخاب شدند و پرسشنامه محقق ساخته مشتمل بر 9 بعد و 29 سئوال بین آنها توزیع شد. به منظور آزمون فرضیات از تکنیک حداقل مربعات جزئی و نرم افزار اسمارت پی. ال. اس استفاده گردید. با توجه به نتایج بدست آمده از نظر کارآفرینان معلول جسمی-حرکتی استان مرکزی، ساختار منعطف جو سازمانی، ارزش اجتماعی، مدیریت مشارکتی، انگیزش فردی، مهارتهای فردی، دانش کسبوکار و شرایط فیزیکی استقرار موفقیت آمیز تجارت الکترونیک تاثیرگذار هستند. الگوی ارائه شده میتواند موجب استفاده هرچه بهتر از ظرفیتهای بالقوه و بالفعل عناصر مطرح شده در نظام کارآفرینی الکترونیکی برای معلولان جسمی-حرکتی شود. پرونده مقاله -
مقاله
4 - بررسی تأثیر شاخص سرمایه انسانی بر افزایش نوآوری (مطالعه موردی: ستاد مرکزی بانک ملت)مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 1 , سال 6 , بهار 1393یکی از عواملی که میتواند بر نوآوری سازمان تأثیرگذار باشد، سرمایه انسانی سازمان و شاخصهای آن است. این مقاله با هدف تعیین تأثیر شاخصهای سرمایه انسانی بر افزایش نوآوری در ستاد مرکزی بانک ملت موردبررسی و سنجش قرار گرفت. در این پژوهش شاخصهای سرمایه انسانی بهعنوان متغیر چکیده کاملیکی از عواملی که میتواند بر نوآوری سازمان تأثیرگذار باشد، سرمایه انسانی سازمان و شاخصهای آن است. این مقاله با هدف تعیین تأثیر شاخصهای سرمایه انسانی بر افزایش نوآوری در ستاد مرکزی بانک ملت موردبررسی و سنجش قرار گرفت. در این پژوهش شاخصهای سرمایه انسانی بهعنوان متغیر مستقل و نوآوری در سازمان بهعنوان متغیر وابسته در نظر گرفته شدند. روش پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی است. تحلیل و بررسی داده ها با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و فرآیند تجزیهوتحلیل ساختارهای کواریانس (مدلسازی معادلات ساختاری) و نرمافزار SPSS و LISREL صورت گرفت. نتایج نشان می دهد که سرمایه انسانی تأثیر مثبت و معناداری بر نوآوری در سازمان در ستاد مرکزی بانک ملت دارد. پرونده مقاله -
مقاله
5 - بررسی تأثیر سازمان یادگیرنده بر رفتار نوآورانه با در نظرگرفتن تعلق کاری کارکنان بهعنوان متغیر واسطه در شهرداری منطقه 8 تهرانمدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 2 , سال 6 , تابستان 1393هدف این پژوهش پیمایشی بررسی تأثیر سازمان یادگیرنده و تعلق کاری کارکنان بر رفتار نوآورانه آن ها در شهرداری منطقۀ 8 تهران است. جامعۀ آماری شامل مدیران شهرداری منطقۀ 8 تهران است که هنگام انجام تحقیق بالغ بر 71 نفر بودند و بنابراین سرشماری انجام شد. در این پژوهش از پرسشنامۀ چکیده کاملهدف این پژوهش پیمایشی بررسی تأثیر سازمان یادگیرنده و تعلق کاری کارکنان بر رفتار نوآورانه آن ها در شهرداری منطقۀ 8 تهران است. جامعۀ آماری شامل مدیران شهرداری منطقۀ 8 تهران است که هنگام انجام تحقیق بالغ بر 71 نفر بودند و بنابراین سرشماری انجام شد. در این پژوهش از پرسشنامۀ ابعاد سازمان یادگیرنده (DLOQ) مارسیک و واتکینز (2003)، پرسشنامه رفتار نوآورانه کارکنان اسکات و براس (1994) و پرسشنامۀ تعلق کاری کارکنان شافلی (2003) استفاده شد. برای آزمون فرضیه ها از رگرسیون دومتغیره و تحلیل مسیر استفاده شد. بر اساس نتایج، سازمان یادگیرنده به صورت مستقیم و غیرمستقیم و به واسطۀ تعلق کاری بر رفتار نوآورانه کارکنان شهرداری منطقه 8 تهران، تأثیر بالا و معناداری دارد. همچنین، سازمان یادگیرنده بر تعلق کاری کارکنان و تعلق کاری کارکنان بر رفتار نوآورانه آن ها تأثیر مستقیم بالایی دارد. پرونده مقاله -
مقاله
6 - تأثیر نام تجاری بر رفتار خرید مشتریان بیمهمدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 1 , سال 4 , بهار 1391با گذر از اقتصاد صنعتی و شدت یافتن رقابت در ابعاد نوین، مشتری به عنوان رکن اصلی و محور تمام فعالیت های سازمان در آمده است به نحوی که از دیدگاه رقابتی بقا و تداوم حیات سازمان ها در گرو شناسایی و جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود است .امروزه در اکثر شرکت ها مساله حفظ م چکیده کاملبا گذر از اقتصاد صنعتی و شدت یافتن رقابت در ابعاد نوین، مشتری به عنوان رکن اصلی و محور تمام فعالیت های سازمان در آمده است به نحوی که از دیدگاه رقابتی بقا و تداوم حیات سازمان ها در گرو شناسایی و جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود است .امروزه در اکثر شرکت ها مساله حفظ مشتری یکی از راهبرد های اساسی در شرکت محسوب می شود و حفظ مشتری می تواند تاثیر بسزایی در کاهش هزینه های شرکت داشته باشد . این تحقیق نیز با هدف شناسایی تأثیر متغیرهای ارتباط و شناخت نام تجاری بر رفتار خرید مشتریان در شرکت بیمه ایران اجرا شده است . روش تحقیق پیمایشی و ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه است که روایی آن توسط کارشناسان و محققان تائید و پایایی آن براساس استفاده از آلفای کرونباخ 83/0 است . در این تحقیق 150 پرسشنامه توزیع شد .پس از جمع آوری داده ها پرسشنامه ، تحلیل داده ها و آزمنو فرضیات صورت پذیرفت . نتیجه بررسی حاکی است که از میان دو متغیر شناخت، بین متغیر آگاهی از نام تجاری با خرید مجدد رابطه ای وجود ندارد و از میان متغیرهای ارتباطات ، نیز بین دلبستگی به نام تجاری با خرید جاری و مجدد رابطه ای تبیین نشد . آگاهی از برند و تصویر ذهنی آن ، خرید جاری را به طور مثبت تحت تأثیر قرار می دهد. خرید فعلی نیز با خرید مجدد رابطه معنادار دارد. ضمنا تصویر ذهنی از برند بر خرید مجدد نیز تأثیر مثبت دارد . متغیرهای رضایت و اعتماد به برند رابطه معناداری با دلبستگی به نام تجاری دارند و هر دو متغیر آگاهی و تصویر ذهنی از نام تجاری با رضایت و اعتماد به نام تجاری رابطه مثبت دارند. پرونده مقاله