فهرست مقالات سید موسی خادمی


  • مقاله

    1 - طراحی مدل برندسازی در تولید اجتماعی در جهت بهبود عملکرد صنعت پوشاک داخلی
    مدیریت بهره‌وری , شماره 61 , سال 16 , تابستان 1401
    تحقیق حاضر با هدف طراحی مدل برندسازی در تولید اجتماعی در جهت بهبود عملکرد صنعت پوشاک داخلی انجام شده است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، توسعه‌ای و از لحاظ نوع روش، توصیفی- اکتشافی است. داده‌های کیفی مورد نیاز از طریق مصاحبه گردآوری شده است. تعداد مشارکت‌کنندگان با استفاده از چکیده کامل
    تحقیق حاضر با هدف طراحی مدل برندسازی در تولید اجتماعی در جهت بهبود عملکرد صنعت پوشاک داخلی انجام شده است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، توسعه‌ای و از لحاظ نوع روش، توصیفی- اکتشافی است. داده‌های کیفی مورد نیاز از طریق مصاحبه گردآوری شده است. تعداد مشارکت‌کنندگان با استفاده از روش نمونه‌گیری نظری، 20 نفر از فعالان عرصه تولید اجتماعی در صنعت پوشاک داخلی بوده است. جهت طراحی مدل برندسازی در تولید اجتماعی در جهت بهبود عملکرد صنعت پوشاک داخلی از استراتژی گراندد تئوری با رهیافت استراوس و کوربین استفاده شده است. بر اساس نتایج کدگذاری باز و محوری، عوامل شبکه‌های ارتباطات، پویایی صنعت، اهداف و انگیزه‌های برندسازی، انجمن‌های تولید اجتماعی و حمایت‌های بالادستی، از جمله عوامل علی می‌باشند. ظرفیت‌های مشارکت، توسعه برند، بسترهای حقوقی و قانونی، ساختارسازمانی چابک، ظرفیت‌های آموزشی برندسازی و قابلیت‌های ایده پردازی در برندسازی، در دسته الزامات قرارمی‌گیرند. چالش‌های مالکیت حقوقی، چالش‌های مدیریتی، چالش‌های برنامه‌ریزی و تحولات غیرقابل‌پیش‌بینی، از جمله عوامل مداخله‌گر محسوب می‌شوند. همچنین، تولید سفارشی، بهبود کیفیت خدمات، بهبود روابط با بازار هدف، توسعه فعالیت‌های پژوهشی در زمینه برند، افزایش چابکی سازمان، توسعه ایده‌ها در جهت افزایش قدرت برند، توسعه شبکه‌های مشارکت و ادغام تولیدکنندگان اجتماعی خرد از جمله مهمترین راهبردها هستند. کاهش هزینه‌ها، افزایش سودآوری، برنامه‌ریزی بهینه و توسعه کانال‌های ارتباطات ازجمله مهمترین پیامدهای مدل پژوهش می‌باشند. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - طراحی و تبیین الگوی سیاست گذاری برای انطباق با شرایط نامطمئن محیطی در صنعت لوازم خانگی
    مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی , شماره 9 , سال 3 , تابستان 1403

    افزایش شتاب تغییرات محیطی و رقابتی شدن بازار،سازمان‌های فعال در صنعت لوازم‌خانگی را با مشکلات متعددی مواجه کرده است. هدف پژوهش حاضر، تدوین الگوی سیاستگذاری سازمان‌های تجاری( فعال در صنعت لوازم خانگی) برای انطباق با شرایط نامطمئن‌محیطی است. این پژو چکیده کامل

    افزایش شتاب تغییرات محیطی و رقابتی شدن بازار،سازمان‌های فعال در صنعت لوازم‌خانگی را با مشکلات متعددی مواجه کرده است. هدف پژوهش حاضر، تدوین الگوی سیاستگذاری سازمان‌های تجاری( فعال در صنعت لوازم خانگی) برای انطباق با شرایط نامطمئن‌محیطی است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش کیفی است. در فاز اول از منابع کتابخانه‌ای، متونی که در آنها از مفاهیم سیاستگذاری ، عدم قطعیت و مطالعات انجام شده در زمینه صنعت لوازم خانگی و مشتقات آنها استفاده شده است .در فاز دوم از متن مصاحبه با خبرگانی که در حوزه سیاستگذاری و تولید لوازم‌خانگی فعالیت داشته اند، بهره برده شده است. جامعه آماری در این مرحله شامل خبرگانی ست که حداقل به مدت ۱۰سال سابقه فعالیت اجرایی در زمینه پژوهش داشته‌اند. نمونه‌گیری بصورت هدفمند،گلوله برفی و تعداد نمونه بر اساس اشباع نظری مشخص شد و نهایتاً با ۱۵ خبره مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام گرفت. سپس از روش ‌تجزیه تحلیل محتوا، برای تحلیل مصاحبه‌ها و استخراج نتایج استفاده شد. با یکسان‌سازی کدها در نهایت ۷۴ کد در قالب ۱۷ مقوله تقسیم‌بندی شد. یافته‌ها با استفاده از مدل پارادایمی در قالب عوامل علّی، پدیده محوری ،عوامل مداخله‌گر، عوامل زمینه‌ای ، راهبردها و پیامدها طبقه‌بندی شده‌اند.برای سنجش پایایی از شاخص کاپا کوهن (۷۱ درصد)و جهت بررسی روایی از نظر خبرگان استفاده شده است. نتایج نشان می‌دهد با توجه به جایگاه صنعت لوازم ‌خانگی در ایجاد اشتغال و تولید فرصت جدید در زمینه فعالیت‌های اقتصادی ،با شناخت زمینه‌های تقویت و رشد تولیدکنندگان این صنعت موجبات توسعه پایدار در جامعه نیز فراهم می‌گردد.

    پرونده مقاله