فهرست مقالات رحیم بدری گرگری


  • مقاله

    1 - برنامه آموزش پذیرش و تعهد برای دانش‌آموزان دارای اختلال لکنت زبان: رویکردی سنتزپژوهانه
    دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی , شماره 95 , سال 25 , بهار 1403
    هدف این پژوهش بررسی نظام‌مند و ارائه فراترکیبی از پژوهش‌های مرتبط با آموزش پذیرش و تعهد برای دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه دارای اختلال لکنت زبان بود. پژوهش از نوع کیفی با استفاده از راهبرد فراترکیب با رویکردی سنتز پژوهانه و با در نظر گرفتن مدل هفت مرحله‌ای سندلوسکی و بار چکیده کامل
    هدف این پژوهش بررسی نظام‌مند و ارائه فراترکیبی از پژوهش‌های مرتبط با آموزش پذیرش و تعهد برای دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه دارای اختلال لکنت زبان بود. پژوهش از نوع کیفی با استفاده از راهبرد فراترکیب با رویکردی سنتز پژوهانه و با در نظر گرفتن مدل هفت مرحله‌ای سندلوسکی و بارسو بود. داده‌های موردنیاز از طریق جستجوی واژگان کلیدی اکت، پذیرش و تعهد، لکنت زبان، اختلال عصب تحولی در منابع کتابخانه‌ای، پایان‌نامه‌ها و مقالات موجود در پایگاه‌های اطلاعاتی ERIC، Google Schoolar، ProQuest، PubMed، Science Direct، Scopus، springer Magiran، Irandoc در بین سال‌های 1990 تا 2021 جمع‌آوری شد. به‌منظور جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی داخلی و خارجی به‌صورت جداگانه و ترکیبی استفاده شد. پایه‌های نظری و مضامین اصلی و ترکیبی استخراج، تحلیل مضمون و طبقه‌بندی شدند. نتایج حاصل از بررسی و تحلیل مطالعات و پژوهش‌های انجام‌شده نشان داد که برنامه آموزش اکت در حوزه‌های آموزش پذیرش و تعهد اثربخش بوده است. یافته‌های این پژوهش با مشخص نمودن ماهیت برنامه آموزش پذیرش و تعهد نشان می‌دهد که با توجه به پیشینه نظری و تجربی موجود، این ایده به‌عنوان یک بسته آموزشی برای دانش‌آموزان دارای لکنت قابل‌طرح است. پرونده مقاله