فهرست مقالات عباس قائدامینی هارونی


  • مقاله

    1 - بررسی اثرات مسئولیت اجتماعی شرکت بر شهرت شرکت و ارزش ویژه برند با نقش میانجی اعتماد به برند
    دانش کارآفرینی , شماره 6 , سال 3 , بهار 1402
    هدف پژوهش حاضر تعیین اثرات مسئولیت اجتماعی شرکت بر شهرت شرکت و ارزش ویژه برند با نقش میانجی اعتماد به برند است، تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه مشتریان در شعب بانک صادرات به تعداد 4662 چکیده کامل
    هدف پژوهش حاضر تعیین اثرات مسئولیت اجتماعی شرکت بر شهرت شرکت و ارزش ویژه برند با نقش میانجی اعتماد به برند است، تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه مشتریان در شعب بانک صادرات به تعداد 4662118 تشکیل دادند که از طریق فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 645نفر به عنوان نمونه از طریق روش نمونه گیری هدفمند وابسته به معیار انتخاب شدند ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد مسئولیت اجتماعی شرکت لوپز-گونزالس و همکاران(2019) و پرسش نامه استاندارد شهرت شرکت سوکی و سوکی(2019)و پرسش نامه استاندارد ارزش ویژه برند سیفسی و همکاران(2016) و پرسش نامه استاندارد اعتماد به برند تزمپلیکوس و گوناریس(2017) بودند که روایی پرسشنامه ها بر اساس روایی محتوایی با استفاده از نظر صاحب نظران،صوری بر مبنای دیدگاه تعدادی از جامعه آماری و سازه با روش تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اصطلاحات لازم روایی مورد تائید قرار گرفت و از سوی دیگرپایایی پرسش نامه ها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب 77/0 ،77/0 ، 75/0و 75/0 برآورد شد . تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی مشتمل بر مدل سازی معادلات ساختاری انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که مسئولیت اجتماعی شرکت از طریق اعتماد به برند بر شهرت شرکت تاثیر مثبت و معناداری دارد که ضریب این تاثیر 735/0 است و مسئولیت اجتماعی شرکت از طریق اعتماد به برند بر ارزش ویژه برند تاثیر مثبت و معناداری دارد که ضریب این تاثیر 685/0 است پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - اثرات متغیرهای زمینه ای تاثیرگذار بر تغییر بر مقاومت در برابر تغییر از طریق متغیرهای واسط گشودگی برای تغییر و آمادگی برای تغییر
    تعالی منابع انسانی , شماره 4 , سال 2 , پاییز 1400
    پژوهش حاضر با هدف تعیین اثرات متغیرهای زمینه‌ای تاثیرگذار بر تغییر بر مقاومت در برابر تغییر از طریق متغیرهای واسط گشودگی برای تغییر و آمادگی برای تغییر بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی مبتنی بر مدل‌سازی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشگاه های آزا چکیده کامل
    پژوهش حاضر با هدف تعیین اثرات متغیرهای زمینه‌ای تاثیرگذار بر تغییر بر مقاومت در برابر تغییر از طریق متغیرهای واسط گشودگی برای تغییر و آمادگی برای تغییر بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی مبتنی بر مدل‌سازی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشگاه های آزاد استان اصفهان به تعداد 26 ادانشگاه با 1872 نفر پرسنل می‌باشد که از این تعداد با استفاده از فرمول نمونه‌گیری جامعه محدود و به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای متناسب با حجم تعداد 812 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید. به منظور جمع‌آوری داده‌های پژوهش، محقق از پرسشنامه‌های متغیرهای زمینه‌ای تاثیرگذار بر تغییر، ونبرگ و باناس (2002)، پرسشنامه آمادگی برای تغییر، هولت آرمیناکیس و همکاران (2007)، پرسشنامه گشودگی برای تغییر، میلر و همکاران (2009)، پرسشنامه مقاومت در برابر تغییر، دانهام (1989) استفاده گردید. ب به منظور بررسی پایایی ابزار پژوهش از آلفای کرونباخ استفاده شد که ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه‌های متغیرهای زمینه‌ای تاثیرگذار بر تغییر (957/0)، گشودگی برای تغییر (841/0)، آمادگی برای تغییر (908/0)، مقاومت در برابر تغییر (869/0) برآورد شد. یافته‌ها حاکی از این بود که از بین متغیرهای زمینه‌ای، متغیر اطلاعات برای تغییر، مشارکت برای تغییر و تاثیر شخصی با ضرایب 05/0-، 06/0- و 02/0- به صورت مستقیم دارای تاثیر معنادار مثبت مستقیم بر مقاومت در برابر تغییر نیست اما متغیرهای خودکارآمدی و حمایت مدیریتی با ضرایب تاثیر 1/0- و 13/0- دارای تاثیر مستقیم بر مقاومت در برابر تغییر است. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - تأثیر رفتار انحرافی محیط کار بر عملکرد شغلی با نقش میانجی شرم سازمانی و مدیریت برداشت
    مطالعات کمی در مدیریت , شماره 1 , سال 15 , بهار 1403
    هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر رفتار های انحرافی در محیط کار بر عملکرد شغلی با نقش میانجی شرم سازمانی و مدیریت برداشت است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان شاغل در دانشگاه آزاد اسلا چکیده کامل
    هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر رفتار های انحرافی در محیط کار بر عملکرد شغلی با نقش میانجی شرم سازمانی و مدیریت برداشت است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)) به تعداد660 نفر تشکیل دادند که از طریق فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 244 نفر به عنوان نمونه از طریق روش نمونه‌گیری طبقه‌ای متناسب با حجم انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسش‌نامه استاندارد رفتار های انحرافی در محیط کار گائو(2009)، پرسش نامه استاندارد عملکرد شغلی تسویی و همکاران(1997)، پرسش‌نامه استاندارد شرم سازمانی مارشال و همکاران(1994) و پرسش‌نامه استاندارد مدیریت برداشت بولینو و ترنلی (1999) بود. جهت سنجش روایی و پایایی ابزار از سه نوع روایی ابزار روایی محتوایی، روایی صوری و روایی سازه و جهت سنجش پایایی پرسش‌نامه از معیار آلفای کرونباخ استفاده شد. برای بررسی آزمون فرضیه‌های پژوهش از نرم افزارهای اس پی اس اس22، لیزرل 80/8 و وارپ پی ال اس 7مورد بهره گرفته شد. نتایج نشان داد که رفتار های انحرافی در محیط کار بر عملکرد شغلی تاثیر منفی و معناداری دارد و همچنین نتایج آزمون بوت استرپ نشان داد که رفتار های انحرافی در محیط کار به طور غیر مستقیم از طریق شرم سازمانی و مدیریت برداشت بر عملکرد شغلی اثر معنی دار دارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - تاثیرریاکاری سازمانی بر رفتارهای انحرافی در محیط کار از طریق هویت سازمانی و مسئولیت اجتماعی سازمانی
    مطالعات کمی در مدیریت , شماره 3 , سال 14 , پاییز 1402
    هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر ریاکاری سازمانی بر رفتارهای انحرافی در محیط کار از طریق هویت سازمانی و مسئولیت اجتماعی سازمانی بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان دانشگاه آزاد چکیده کامل
    هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر ریاکاری سازمانی بر رفتارهای انحرافی در محیط کار از طریق هویت سازمانی و مسئولیت اجتماعی سازمانی بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) به تعداد 660 نفر تشکیل دادند که از طریق فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 244 نفر به عنوان نمونه از طریق روش نمونه‌گیری طبقه‌ای متناسب با حجم انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسش‌نامه مسئولیت اجتماعی سازمانی فاروق و همکاران و همکاران(2014)، پرسش‌نامه رفتارهای انحرافی در محیط کار بنت و رابینسون (2000)، پرسش‌نامه ریاکاری سازمانی قلیچ اوغلو و همکاران (2019) و پرسش‌نامه هویت سازمانی آنت و همکاران (2006) بودند که روایی پرسش‌نامه ها بر اساس، روایی محتوایی، صوری و سازه مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اصطلاحات لازم روایی مورد تائید قرار گرفت و از سوی دیگر پایایی پرسش‌نامه‌ها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب 90/0، 88/0، 90/0 و 89/0 برآورد شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها در دو سطح توصیفی و استنباطی مشتمل بر مدل سازی معادلات ساختاری انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که ریاکاری سازمانی بر رفتارهای انحرافی در محیط کار تاثیر مثبت داشت که ضریب این تاثیر 77/0 بود و هم‌چنین، نتایج نشان داد که هویت سازمانی و مسئولیت اجتماعی سازمانی رابطه ریاکاری سازمانی با رفتارهای انحرافی در محیط کار واسطه کردند. پرونده مقاله

  • مقاله

    5 - بررسی تاثیر قلدری در محیط کار بر رفتارهای انحرافی در محیط کار از طریق رهبری زهر آگین و رهبری مخرب (مورد مطالعه:دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان))
    مطالعات جامعه شناسی , شماره 1 , سال 15 , بهار 1401
    هدف این تحقیق بررسی تاثیر قلدری در محیط کار بر رفتارهای انحرافی در محیط کار از طریق رهبری مخرب و رهبری زهرآگین است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق حاضر را کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خ چکیده کامل
    هدف این تحقیق بررسی تاثیر قلدری در محیط کار بر رفتارهای انحرافی در محیط کار از طریق رهبری مخرب و رهبری زهرآگین است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق حاضر را کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) به تعداد660تشکیل دادند که از طریق فرمول محاسبه نمونه گیری کوکران تعداد 244 نفر به عنوان نمونه از طریق روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند ابزار پژوهش پرسش نامه استاندارد قلدری در محیط کار اینرسن وهمکاران (2009) و پرسش نامه استاندارد رفتارهای انحرافی در محیط کار بنت و رابینسون(2000) و پرسش نامه استاندارد رهبری مخرب گل پرور ( 1393 ) و پرسشنامه استاندارد رهبری زهرآگین اشمیت (2008) بودند که روایی پرسشنامه ها بر اساس روایی محتوایی با استفاده از نظر صاحب نظران،صوری بر مبنای دیدگاه تعدادی از جامعه آماری مورد بررسی قرار گرفتند و مورد تائید قرار گرفت و از سوی دیگرپایایی پرسش نامه ها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب (85/0) ،(88/0) ، (86/0) و (81/0) برآورد شد . تجزیه و تحلیل داده ها در سطح استنباطی مشتمل بر مدل سازی معادلات ساختاری انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که قلدری در محیط کار از طریق رهبری مخرب بر رفتارهای انحرافی در محیط کار تاثیر مثبت و معناداری دارد که ضریب این تاثیر 44/0 است و از طریق رهبری زهرآگین بر رفتارهای انحرافی در محیط کار تاثیر مثبت و معناداری دارد که ضریب این تاثیر 55/0 است پرونده مقاله

  • مقاله

    6 - بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و سرمایه فرهنگی با نگرش به سوء مصرف مواد مخدر در جوانان منطقه 5شهرداری تهران
    مطالعات جامعه شناسی , شماره 4 , سال 13 , پاییز 1399
    هدف این تحقیق بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و سرمایه فرهنگی با نگرش به سوء مصرف مواد مخدر در جوانان منطقه 5شهرداری تهران بود. روش تحقیق بر اساس روش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه جوانان منطقه 5شهرداری تهران به تعداد 659203تشکیل دادند که از طریق ف چکیده کامل
    هدف این تحقیق بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و سرمایه فرهنگی با نگرش به سوء مصرف مواد مخدر در جوانان منطقه 5شهرداری تهران بود. روش تحقیق بر اساس روش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه جوانان منطقه 5شهرداری تهران به تعداد 659203تشکیل دادند که از طریق فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 384نفر به عنوان نمونه از طریق روش تصادفی خوشه ای انتخاب شدند ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد سرمایه اجتماعی ناهاپیت گوشال(2006)، پرسش نامه استاندارد سرمایه فرهنگی بوردیو(2005) و پرسش نامه استاندارد نگرش به سوء مصرف مواد مخدر دلاور و همکاران(1383) بود که روایی پرسشنامه ها بر اساس روایی محتوایی،صوری و سازه مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اصطلاحات لازم روایی مورد تائید قرار گرفت و از سوی دیگرپایایی پرسش نامه ها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب برای سرمایه اجتماعی ناهاپیت گوشال(2006)، 93/0 و خرده مقیاس (ساختاری، شناختی و ارتباطی) درپژوهش حاضر به ترتیب برابر با 88/0،91/0و 89/0به دست آمد و برای کل پرسش نامه سرمایه فرهنگی بوردیو(2005) 951/0 و خرده مقیاس(تجسم یافته،عینی و نهادی ) درپژوهش حاضر به ترتیب برابر با 88/0 ،90/0و91/0 برآورد شد و تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی مشتمل بر ضریب همبستگی پیرسون انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که سرمایه اجتماعی و سرمایه فرهنگی با نگرش به سوء مصرف مواد مخدر در جوانان منطقه 5شهرداری تهران رابطه معنی دار منفی دارد(p < 0/05). پرونده مقاله

  • مقاله

    7 - اثرات مسئولیت اجتماعی سازمانی بر ارزش ویژه برند و وفاداری به برند با نقش میانجی شهرت برند (مقایسه دانشگاه دولتی و آزاد اسلامی)
    مدیریت سبز , شماره 4 , سال 2 , پاییز 1401
    پژوهش حاضرباهدف بررسی اثرات مسئولیت اجتماعی سازمانی بر ارزش ویژه برند و وفاداری به برند با نقش میانجی شهرت برند انجام گردید.روش پژوهش ازنوع توصیفی همبستگی وازحیث هدف کاربردی است .جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه دولتی شهرکرد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد درسا چکیده کامل
    پژوهش حاضرباهدف بررسی اثرات مسئولیت اجتماعی سازمانی بر ارزش ویژه برند و وفاداری به برند با نقش میانجی شهرت برند انجام گردید.روش پژوهش ازنوع توصیفی همبستگی وازحیث هدف کاربردی است .جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه دولتی شهرکرد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد درسال 1401-1400 که تعداد آن ها برابر با 16647 نفر دانشجوی دانشگاه دولتی شهرکرد و12653 نفردانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد است که ازاین تعداد با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران 642 نفربا استفاده از روش هدفمند وابسته به معیاربه عنوان نمونه انتخاب گردیدند.تجزیه وتحلیل داده های پژوهش دردوسطح توصیفی توصیفی با استفاده از آماره هائی همچون میانگین وانحراف معیارودراستنباطی بااستفاده ازآماره هائی همچون مدل معادلات ساختاری ، حداقل مربعات جزئی صورت پذیرفت .یافته ها نشان داد که اثرات مثبت و معنی‌داری را برای مسئولیت اجتماعی سازمانی بر شهرت، ارزش ویژه برند و وفاداری به برند، به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، برای دانشگاه‌های خصوصی و دولتی نشان داد. تفاوت قابل توجهی بین دانشگاه دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی در تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم مسئولیت اجتماعی سازمانی بر وفاداری به برند و همچنین تأثیرات شهرت نام تجاری بر وفاداری به برند وجود دارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    8 - تأثیر استراتژی‌های برندسازی سازمانی بر ارزش ویژه برند سازمانی و مبتنی بر کارکنان: نقش واسطه ای رهبری برندمحور
    مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی , شماره 1 , سال 2 , بهار 1402
    پژوهش حاضرباهدف بررسی اثرات استراتژی‌های برندسازی سازمانی بر ارزش ویژه برند سازمانی و مبتنی بر کارکنان: نقش واسطه ای رهبری برندمحور انجام گردید.روش پژوهش ازنوع توصیفی همبستگی وازحیث هدف کاربردی است . جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان شاغل در هتل های 4 ستاره شهر اصف چکیده کامل
    پژوهش حاضرباهدف بررسی اثرات استراتژی‌های برندسازی سازمانی بر ارزش ویژه برند سازمانی و مبتنی بر کارکنان: نقش واسطه ای رهبری برندمحور انجام گردید.روش پژوهش ازنوع توصیفی همبستگی وازحیث هدف کاربردی است . جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان شاغل در هتل های 4 ستاره شهر اصفهان به تعداد660 نفر تشکیل دادند که از طریق فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 244 نفر به عنوان نمونه از طریق روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسش نامه استراتژی‌های برندسازی سازمانی کلمن و همکاران( 2011) ، پرسش نامه استاندارد رهبری برندمحور بوکیس و کریستودولیدس (2020) ، پرسش نامه استاندارد ارزش ویژه برند سازمانی سریواستاوا (2009)و پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند مبتنی بر کارکنان باومگارث و اشمیت (2010) بود که روایی پرسشنامه ها بر اساس روایی محتوایی، صوری و سازه مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اصطلاحات لازم روایی مورد تائید قرار گرفت و از سوی دیگرپایایی پرسش نامه ها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب 90/0 ، 75/0 ، 80 /0 و 80/0 برآورد شد و تجزیه و تحلیل داده ها در سطح استنباطی مشتمل بر مدل سازی معادلات ساختاری انجام گرفت نتایج پژوهش نشان داد که استراتژی‌های برندسازی سازمانی بر ارزش ویژه برند مبتنی بر کارکنان با نقش میانجی رهبری برندمحور تاثیر مثبت و معناداری دارد که ضریب این تاثیر 22/0می باشد و استراتژی‌های برندسازی سازمانی از طریق رهبری برندمحور بر ارزش ویژه برند سازمانی تاثیر مثبت و معناداری دارد که ضریب این تاثیر 33/0 است. پرونده مقاله

  • مقاله

    9 - بررسی ارتباط هوش هیجانی با رفتارهای انحرافی در محیط کار با نقش میانجی مدیریت برداشت
    مهندسی مدیریت نوین , شماره 1 , سال 11 , بهار 1404

    هدف پژوهش حاضر تعیین ارتبط هوش هیجانی با رفتارهای انحرافی در محیط کار با نقش میانجی مدیریت برداشت است، جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)بودند، که تعداد آن ها 660 نفر است، با استفاده از فرمول کوکران 242 نفر حجم نمونه انتخاب چکیده کامل

    هدف پژوهش حاضر تعیین ارتبط هوش هیجانی با رفتارهای انحرافی در محیط کار با نقش میانجی مدیریت برداشت است، جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)بودند، که تعداد آن ها 660 نفر است، با استفاده از فرمول کوکران 242 نفر حجم نمونه انتخاب گردید و افراد نمونه با استفاده از روش نمونه گیری طبقه‌ای متناسب با حجم انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسش نامه استاندارد رفتار های انحرافی در محیط کار رابینسون و بنت (2000(، پرسش نامه استاندارد هوش هیجانی وانگ و لاو(2013) و پرسش نامه استاندارد مدیریت برداشت بولینو و ترنلی (1999) بود که روایی پرسشنامه ها بر اساس روایی محتوایی، صوری و سازه مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اصطلاحات لازم روایی مورد تائید قرار گرفت و از سوی دیگرپایایی پرسش نامه ها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب 88/0 ، 80/0 و 90/0 برآورد شد و تجزیه و تحلیل داده ها در سطح استنباطی مشتمل بر مدل سازی معادلات ساختاری انجام گرفت .یافته ها نشان داد هوش هیجانی با رفتارهای انحرافی در محیط کار رابطه منفی دارد و مدیریت برداشت در بین رابطه بین هوش هیجانی با رفتار انحرافی در محیط کار ، به عنوان متغیر میانجی ایفای نقش می‌کند

    پرونده مقاله

  • مقاله

    10 - تأثیر ادراک کارکنان از درستکاری سازمان بر سکوت سازمانی با نقش تعدیل کننده درک از رفتار رهبری در دانشگاه آزاد واحد اصفهان
    مجله توانمندسازی سرمایه انسانی , شماره 4 , سال 3 , پاییز 1399
    پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر ادراک کارکنان از درستکاری سازمان بر سکوت سازمانی با نقش تعدیل کننده درک از رفتار رهبری در دانشگاه آزاد واحد اصفهان(خوراسگان) به روش توصیفی از نوع همبستگی، اجرا شد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان شاغل در دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگ چکیده کامل
    پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر ادراک کارکنان از درستکاری سازمان بر سکوت سازمانی با نقش تعدیل کننده درک از رفتار رهبری در دانشگاه آزاد واحد اصفهان(خوراسگان) به روش توصیفی از نوع همبستگی، اجرا شد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان شاغل در دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگان) به تعداد 660 نفر تشکیل داد که از بین آنها با استفاده از جدول مورگان به روش نمونه‌گیری تصادفی در دسترس تعداد 244 نفر برای شرکت در پژوهش حاضر انتخاب شدند.ابزارهای مورد استفاده در پژوهش حاضر شامل سه پرسشنامه ادراک از درستکاری سازمانی کامرون و همکاران (2004) ، رفتار رهبری گوبا و همکاران (2013) و سکوت سازمانی واکولا و بودراس (2005) بود که روایی صوری از لحاظ صراحت و قابلیت درک گویه ها از طریق تعدادی از پاسخگویان و روایی محتوایی از لحاظ تطابق مفاهیم از طریق مراجعه به صاحب نظران تایید شد. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه ادراک از درستکاری سازمانی 93/0، رفتار رهبری 98/0 و سکوت سازمانی 92/0 برآورد گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از (آزمون های ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون گام به گام و مدل معادلات ساختاری) استفاده شد. نتایج نشان داد که ابعاد ادراک از درستکاری شامل یکپارچگی با مقدار تی- ولیو 812/5، بخشش با مقدار تی- ولیو 590/3- و همدردی با مقدار تی- ولیو 391/3- در سطح اطمینان 95 درصد به طرز معناداری توان پیش‌بینی متغیر وابسته سکوت سازمانی را دارند. همچنین ابعاد ادراک از درستکاری شامل یکپارچگی با مقدار تی- ولیو 295/6، خوش‌بینی با مقدار تی- ولیو 744/3 و بخشش با مقدار تی- ولیو 719/2 در سطح اطمینان 95 درصد به طرز معناداری توان پیش‌بینی متغیر وابسته رفتار رهبری را دارند. همچنین نتایج نشان داد که رفتار رهبری 2/40 درصد از واریانس سکوت تدافعی، 74 درصد از واریانس سکوت مطیع و 5/55 درصد از واریانس سکوت نوع‌دوستانه را تبیین می‌کند. نتایج نشان داد که ادراک کارکنان از درستکاری سازمانی با تعدیل گری رفتار رهبری بر سکوت سازمانی تاثیرگذار بود. پرونده مقاله

  • مقاله

    11 - تاثیر رهبری تحول گرا بر گرایش به تغییر با نقش میانجی تعهد به تغییر
    مجله توانمندسازی سرمایه انسانی , شماره 5 , سال 3 , زمستان 1399
    این پژوهش با هدف تعیین تأثیر بین رهبری تحول گرا با گرایش به تغییر از طریق نقش میانجی تعهد به تغییر کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با روش توصیفی از نوع همبستگی، اجرا شد. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به تعداد 390 نفر بودند که از چکیده کامل
    این پژوهش با هدف تعیین تأثیر بین رهبری تحول گرا با گرایش به تغییر از طریق نقش میانجی تعهد به تغییر کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با روش توصیفی از نوع همبستگی، اجرا شد. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به تعداد 390 نفر بودند که از بین آنها با استفاده از فرمول تاپاخنیک و فیدل و به روش نمونه گیری تصادفی تعداد 138نفر برای شرکت در پژوهش انتخاب شدند. سه پرسشنامه "رهبری تحول گرا باس و آولیو1995،","گرایش به تغییر دانهام و همکاران 1989"و"تعهد به تغییر هرسکویچ و می یر 2002" اند به منظور سنجش متغیرها مورد استفاده قرار گرفتند.روایی صوری توسط تعدادی از پاسخگویان و روایی محتوایی توسط تعدادی از صاحب نظران تایید شد. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه رهبری تحول گرا 84/0، گرایش به تغییر 77/0 و تعهد به تغییر 76/0 برآورد گردید. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها ازآمار توصیفی واستنباطی (آزمون های ضریب همبستگی پیرسون،آزمون مدل معادلات ساختاری, رگرسیون چندگانه،) استفاده شد. نتایج نشان داد که بین گرایش به تغییر و رهبری تحول‌گرا رابطه معنادار و مثبت به میزان (298/0 =r) و بین گرایش به تغییر و تعهد به تغییر رابطه معنادار و مثبت به میزان (167/0 =r) وجود دارد. همچنین بین رهبری تحول‌گرا و تعهد به تغییر رابطه معنادار و مثبت به میزان (246/0 =r) وجود دارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    12 - تاثیر فرهنگ سازمانی و جو اخلاقی سازمانی بر عملکرد کارکنان با نقش میانجی رفتارهای انحرافی در محیط کار (مورد مطالعه:دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان))
    مجله توانمندسازی سرمایه انسانی , شماره 1 , سال 6 , بهار 1402
    هدف این پژوهش تعیین تاثیر فرهنگ سازمانی و جو اخلاقی سازمانی بر عملکرد کارکنان با نقش میانجی رفتارهای انحرافی در محیط کار است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان شاغل دردانشگاه آزا چکیده کامل
    هدف این پژوهش تعیین تاثیر فرهنگ سازمانی و جو اخلاقی سازمانی بر عملکرد کارکنان با نقش میانجی رفتارهای انحرافی در محیط کار است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان شاغل دردانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) به تعداد660 نفر تشکیل دادند که از طریق فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 244 نفر به عنوان نمونه از طریق روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسش نامه استاندارد رفتار های انحرافی در محیط کار اپلبام و همکاران(2007)، پرسش نامه استاندارد عملکرد کارکنان گیبسون و همکاران (2010)و پرسش نامه استاندارد فرهنگ سازمانی رابینز و جاج (2017)و پرسشنامه استاندارد ویکتور و کالن (1988) بود که روایی پرسشنامه ها بر اساس روایی محتوایی، صوری و سازه مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اصطلاحات لازم روایی مورد تائید قرار گرفت و از سوی دیگرپایایی پرسش نامه ها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب 90/0 ، 92/0 ، 90 /0 و 92/0 برآورد شد و تجزیه و تحلیل داده ها در سطح استنباطی مشتمل بر مدل سازی معادلات ساختاری انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد این مطالعه نشان می دهد که فرهنگ سازمانی و جو اخلاقی تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد کارکنان دارد. فرهنگ سازمانی و جو اخلاقی نیز بر رفتار انحرافی تأثیر منفی معناداری دارد، و رفتار انحرافی تأثیر منفی معناداری بر عملکرد کارکنان دارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    13 - بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی فرهنگی بر علمکرد شغلی از طریق متغییر های واسط رضایت شغلی و اشتراک گذاری دانش
    مجله توانمندسازی سرمایه انسانی , شماره 5 , سال 5 , زمستان 1401
    هدف این پژوهش تعیین تاثیر فرهنگ سازمانی بر عملکرد شغلی از طریق رضایت شغلی و اشتراک گذاری دانش است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان شاغل درشرکت توکا فولاد به تعداد 5340 نفرتشکیل چکیده کامل
    هدف این پژوهش تعیین تاثیر فرهنگ سازمانی بر عملکرد شغلی از طریق رضایت شغلی و اشتراک گذاری دانش است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان شاغل درشرکت توکا فولاد به تعداد 5340 نفرتشکیل دادند که از طریق فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 787 نفر به عنوان نمونه از طریق روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم انتخاب شدند . که روایی پرسشنامه ها بر اساس روایی محتوایی،صوری و سازه مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اصطلاحات لازم روایی مورد تائید قرار گرفت و از سوی دیگرپایایی پرسش نامه ها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب 88/0 ، 95/0 ،94/0 و 93/0برآورد شد و تجزیه و تحلیل داده ها در سطح استنباطی مشتمل بر مدل سازی معادلات ساختاری انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که رابطه بین فاصله قدرت و اشتراک دانش با ضریب تاثیر77/0-، رابطه بین فاصله قدرت و رضایت شغلی با ضریب تاثیر55/0-، رابطه بین اجتناب از ابهام و اشتراک دانش با ضریب تاثیر25/0، رابطه بین اجتناب از رضایت شغلی با ضریب تاثیر 35/0 و رابطه جمع گرایی و رضایت شغلی با ضریب تاثیر 45/0 و مردانگی با رضایت شغلی با ضریب تاثیر22/0 و بلندمدت با رضایت شغلی با ضریب تاثیر33/0 و رضایت شغلی با اشتراک دانش با ضریب تاثیر88/0 و رضایت شغلی با عملکرد شغلی با ضریب تاثیر75/0 و اشتراک دانش با عملکرد شغلی با ضریب تاثیر55/0 معنا دار شده اند. پرونده مقاله

  • مقاله

    14 - تأثیر سیستم پنج‌اس بر بهره‌وری سازمانی از طریق فرهنگ سازمانی (مورد مطالعه: اداره مخابرات شهرکرد)
    مجله توانمندسازی سرمایه انسانی , شماره 1 , سال 4 , بهار 1400
    پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر سیستم پنج‌اس بر بهره‌وری سازمانی از طریق فرهنگ سازمانی می‌باشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ نحوۀ گردآوری داده‌ها، توصیفی– همبستگی است. جامعۀ آماری این پژوهش را کلیه کارکنان اداره مخابرات شهرکرد می‌باشند که تعداد آن‌ها 215 چکیده کامل
    پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر سیستم پنج‌اس بر بهره‌وری سازمانی از طریق فرهنگ سازمانی می‌باشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ نحوۀ گردآوری داده‌ها، توصیفی– همبستگی است. جامعۀ آماری این پژوهش را کلیه کارکنان اداره مخابرات شهرکرد می‌باشند که تعداد آن‌ها 215 نفر می باشد که از بین آنها با استفاده از جدول مورگان به روش نمونه‌گیری تصادفی در دسترس تعداد 138 نفر برای شرکت در پژوهش حاضر انتخاب شدند و برای سنجش متغیرهای مدل پنج‌اس، از پرسش‌نامه طباطبایی (1395)، همچنین برای سنجش متغیرهای فرهنگ سازمانی، از پرسش‌نامه کویین (2006) و نهایتاً برای سنجش متغیرهای بهره‌وری سازمانی، از پرسش‌نامه اولسانیا و همکاران (2012) استفاده شده است. پرسش‌نامه‌های مذکور، پس از سنجش روایی منطقی و همچنین روایی سازه، پایایی آن نیز با روش آلفای کرونباخ، که مقدار آن بالای 7/0 برآورد شد، روش تجزیه و تحلیل اطلاعات، در دو سطح توصیفی و استنباطی بوده است و از طریق نرم‌افزارهای SPSS 21، WarpPls6 و Lisrel 8.9 اجرا شد. یافته‌های پژوهش نشان داد، سیستم پنج اس، با مقدار ضریب تعیین 489/0 از طریق فرهنگ سازمانی بر بهره‌وری اداره مخابرات شهرکرد، تأثیر بسیار قوی‌ای داشته است، که مبین قدرت پیش‌بینی‌کنندگی بالای مؤلفه‌های سیستم پنج‌اس می‌باشد و فرهنگ سازمانی نیز با مقدار ضریب تعیین 562/0 تأثیر بسیار قوی‌ای بر بهره‌وری داشته است. پرونده مقاله

  • مقاله

    15 - تأثیر استرس شغلی بر رفتارهای انحرافی در محیط کار با نقش میانجی رضایت شغلی
    مطالعات مدیریت و توسعه پایدار , شماره 7 , سال 2 , پاییز 1401
    هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر استرس شغلی بر رفتارهای انحرافی در محیط کار با نقش میانجی رضایت شغلی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) به تعداد 660 نفر است. با استفاده از فرمول کوکران 244 نفر حجم نمونه انتخاب شدند. برای گ چکیده کامل
    هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر استرس شغلی بر رفتارهای انحرافی در محیط کار با نقش میانجی رضایت شغلی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) به تعداد 660 نفر است. با استفاده از فرمول کوکران 244 نفر حجم نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌های مورد نیاز در این پژوهش، از پرسشنامه‌های استاندارد استفاده گردید و روایی و پایایی آنها مورد آزمون قرار گرفت. جهت بررسی فرضیات پژوهش، با نرم افزار Warp-Pls از روش معادلات ساختاری و تحلیل مسیر به روش حداقل مربعات جزئی استفاده گردید. نتایج حاصل از تحلیل‌های انجام شده در پژوهش نشان داد که استرس شغلی بر رفتارهای انحرافی در محیط کار تأثیر معنادار مثبت دارد که ضریب تأثیر آن 55/0 است و استرس شغلی بر رضایت شغلی تأثیر معنادار منفی دارد که ضریب تأثیر آن 44/0- است و همچنین استرس شغلی بر رفتارهای انحرافی در محیط کار از طریق رضایت شغلی تأثیر مثبت دارد که ضریب تأثیر آن 25/0 است. نتایج این پژوهش نشان داد که استرس شغلی تأثیر مستقیمی بر رفتار انحرافی در محل کار دارد و رضایت شغلی این رابطه را واسطه می‌کند. پرونده مقاله

  • مقاله

    16 - تاثیر بی‌نزاکتی در محیط کار بر رفتارهای انحرافی در محیط کار با نقش میانجی بدبینی سازمانی و خستگی عاطفی(مورد مطالعه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان))
    مطالعات رفتاری در مدیریت , شماره 3 , سال 14 , پاییز 1402
    هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر بی‌نزاکتی در محیط کار بر رفتارهای انحرافی در محیط کار با نقش میانجی بدبینی سازمانی و خستگی عاطفی بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان دانشگاه آزاد چکیده کامل
    هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر بی‌نزاکتی در محیط کار بر رفتارهای انحرافی در محیط کار با نقش میانجی بدبینی سازمانی و خستگی عاطفی بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) به تعداد 660 نفر تشکیل دادند که از طریق فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 445 نفر به عنوان نمونه از طریق روش نمونه‌گیری طبقه‌ای متناسب با حجم انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسش‌نامه بی‌نزاکتی در محیط کار کورتینا و همکاران (2001)، پرسش‌نامه رفتارهای انحرافی در محیط کار اسپکتور و همکاران (2006)، پرسش‌نامه بدبینی سازمانی دین و همکاران(1998) و پرسش‌نامه خستگی عاطفی ماسلاخ و جکسون (1981) بودند که روایی پرسش‌نامه‌ها بر اساس، روایی محتوایی، صوری و سازه مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اصطلاحات لازم روایی مورد تائید قرار گرفت و از سوی دیگر پایایی پرسش‌نامه‌ها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب 90/0، 90/0، 88/0 و 88/0 برآورد شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها در دو سطح توصیفی و استنباطی مشتمل بر مدل سازی معادلات ساختاری انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که بی‌نزاکتی در محیط کار بر رفتارهای انحرافی در محیط کار تاثیر مثبت داشت که ضریب این تاثیر 77/0 بود و هم‌چنین، نتایج نشان داد که بدبینی سازمانی و خستگی عاطفی نقش میانجی بین بی‌نزاکتی در محیط کار بر رفتارهای انحرافی در محیط کار داشت. پرونده مقاله

  • مقاله

    17 - بررسی اثرات هوش هیجانی بر توانمند سازی کارکنان شرکت گیتی پسند اصفهان با اثر تعدیل گری ارزش‌های فردی
    مطالعات رفتاری در مدیریت , شماره 5 , سال 10 , زمستان 1398
    هدف این تحقیق بررسی اثرات هوش هیجانی بر توانمند سازی کارکنان شرکت گیتی اصفهان پسند با اثر تعدیل گری ارزش‌های فردی بود.روش تحقیق بر اساس هدف توصیفی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات از نوع تحقیقات همبستگی مبتنی بر تجزیه و تحلیل مدل سازی معادلات ساختاری می‌باشد.جامعه آماری تح چکیده کامل
    هدف این تحقیق بررسی اثرات هوش هیجانی بر توانمند سازی کارکنان شرکت گیتی اصفهان پسند با اثر تعدیل گری ارزش‌های فردی بود.روش تحقیق بر اساس هدف توصیفی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات از نوع تحقیقات همبستگی مبتنی بر تجزیه و تحلیل مدل سازی معادلات ساختاری می‌باشد.جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه پرسنل شرکت گیتی پسند اصفهان به تعداد نفر1873 بودند که تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد هوش هیجانی شرینگ (2007) و پرسش نامه استاندارد توانمند سازی اسپریتزر (2001) و و پرسش نامه استاندارد ارزش‌های فردی شوارتز (1992) استفاده کرد که روایی پرسشنامه‌ها بر اساس روایی محتوایی با استفاده از نظر صاحب نظران، صوری بر مبنای دیدگاه تعدادی از جامعه آماری و سازه با روش تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اصطلاحات لازم روایی مورد تائید قرار گرفت و از سوی دیگرپایایی پرسش نامه‌ها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب برای هوش هیجانی 876/0 و توانمند سازی 896/0 و ارزش‌های فردی 913/0محاسبه شد.تجزیه و تحلیل داده‌ها در دو سطح توصیفی و استنباطی مشتمل بر ضریب همبستگی پیرسون و مدل سازی معادلات ساختاری انجام گرفت.نتایج تحقیق نشان داد که هوش هیجانی دارای ضریب تاثیر72/0 بر توانمند سازی پرسنل بوده و با توجه به مقدار معنی داری کمتر از 05/0 این تاثیر معنادار است.از سوی دیگر مقدار اثر تعدیلی ارزشهای فردی 04/0 بوده و با توجه به مقدار معناداری 19/0 که بیشتر از 05/0 است، این اثر تعدیلی معنا دارنمی باشد.هر چه میزان هوش هیجانی ای افزایش می‌یابد توانمند سازی نیز افزایش می‌یابد و این مسئله توسط ارزشهای فردی تعدیل نمی‌شود.یعنی زمانی که ارزشهای فردی افزایش می‌یابد افزایش میزان ارزشهای فردی باعث افزایش توانمند سازی نمی گردد. پرونده مقاله

  • مقاله

    18 - تأثیر اعتماد سازمانی برتعهد به تغییر از طریق کیفیت ارتباطات درک شده از تغییر وآمادگی برای تغییر
    مطالعات رفتاری در مدیریت , شماره 5 , سال 11 , زمستان 1399
    امروزه در سازمان‌ها به منابع انسانی به عنوان مهم‌ترین منابع سازمان نگریسته می‌شود و مدیران به خوبی دریافته اند که مهم‌ترین عامل کسب مزیت رقابتی، منابع انسانی سازمان می‌باشند. ضرورت پاسخگویی به نیازهای اساسی کارکنان، در اولویت اول قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین نیازهای کا چکیده کامل
    امروزه در سازمان‌ها به منابع انسانی به عنوان مهم‌ترین منابع سازمان نگریسته می‌شود و مدیران به خوبی دریافته اند که مهم‌ترین عامل کسب مزیت رقابتی، منابع انسانی سازمان می‌باشند. ضرورت پاسخگویی به نیازهای اساسی کارکنان، در اولویت اول قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین نیازهای کارکنان در سازمان وجود اعتماد سازمانی می‌باشد سطوح بالای اعتماد در سازمان موجب مدیریت تغییر اثربخش می‌شود. هدف این تحقیق بررسی تأثیر اعتماد سازمانی برتعهد به تغییر از طریق کیفیت ارتباطات درک شده از تغییر وآمادگی برای تغییر بود. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه کارکنان شاغل در شرکت گیتی پسند اصفهان که تعداد 693 نفر به عنوان نمونه از طریق روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم انتخاب شدند و داده‌ها از طریق پرسشنامه گرد آوری شد و تجزیه و تحلیل داده‌ها به کمک معادلات ساختاری در نرم‌افزار وارپ انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که اعتماد به سازمان از طریق آمادگی برای تغییر بر تعهد به تغییر تأثیر مثبت و معناداری دارد که ضریب این تأثیر 39/0 است ولی از طریق کیفیت رابطه بر تعهد به تغییر تأثیر معناداری ندارد همچنین تأثیر مستقیم بر تعهد به تغییر نیز معنادار نیست. پرونده مقاله

  • مقاله

    19 - مدلی جهت شناسایی عوامل مؤثر بر مدیریت برداشت و پیامدهای مرتبط با آن در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان
    مطالعات رفتاری در مدیریت , شماره 5 , سال 8 , زمستان 1396
    مدیریت برداشت تلاش هایی را نشان می‌دهد که توسط فرد برای ایجاد،حفظ،حفاظت و یا تغییرتصویر یک مخاطب انجام می‌گیرد.با توجه به موضوع تحقیقی که بتواند عوامل مؤثر بر مدیریت برداشت و پیامدهای مرتبط با آن را مورد ارزیابی و شناسایی قرار دهد انجام نشده است. هدف این تحقیق ارائه الگ چکیده کامل
    مدیریت برداشت تلاش هایی را نشان می‌دهد که توسط فرد برای ایجاد،حفظ،حفاظت و یا تغییرتصویر یک مخاطب انجام می‌گیرد.با توجه به موضوع تحقیقی که بتواند عوامل مؤثر بر مدیریت برداشت و پیامدهای مرتبط با آن را مورد ارزیابی و شناسایی قرار دهد انجام نشده است. هدف این تحقیق ارائه الگوی ارزیابی مدیریت برداشت در سازمانهای فرهنگی بود. روش تحقیق بر اساس هدف توصیفی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات از نوع تحقیقات همبستگی مبتنی بر تجزیه و تحلیل مدل سازی معادلات ساختاری می‌باشد. برای بررسی روایی از روایی عاملی و محتوایی استفاده گردید، از سوی دیگر قابلیت اعتماد ابزار باروش آلفای کرونباخ بالاتر از80/0برآورد شد و با روش نمونه گیری تصادفی ساده 238 نمونه محاسبه گردید. داده‌های حاصل ازپرسشنامه‌ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی شامل معادلات ساختاری و ازطریق نرم افزارهای اس پی اس اس 22و لیزرل 18/9 و وارپ پی ال اس5 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها نشان می‌دهد که عوامل فردی مرتبط با مدیر دارای بیشترین ضریب تأثیر معنادار بر تاکتیک‌ها و روش هاست. با توجه به این که عامل فردی مرتبط با مدیر نقش بسزایی درایجاد رفتارهای برداشت گونه دارد؛ لذا افرادی متخصص و مدیر و از بدنه خود سازمان منصوب شوند. پرونده مقاله

  • مقاله

    20 - بررسی اثرات شدت استفاده از رسانه اجتماعی بر رفتارهای انحرافی در محیط کار از طریق تکنو استرس
    مطالعات مدیریت و رهبری در سازمان های آموزشی , شماره 1 , سال 3 , بهار 1402
    هدف پژوهش حاضر تعیین اثرات شدت استفاده از رسانه اجتماعی بر رفتارهای انحرافی در محیط کار از طریق تکنو استرس است، جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان بودند، که تعداد آن ها 660 نفر است، با توجه به حجم هر منطقه با استفاده از فرمول کوکران 445 ن چکیده کامل
    هدف پژوهش حاضر تعیین اثرات شدت استفاده از رسانه اجتماعی بر رفتارهای انحرافی در محیط کار از طریق تکنو استرس است، جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان بودند، که تعداد آن ها 660 نفر است، با توجه به حجم هر منطقه با استفاده از فرمول کوکران 445 نفر حجم نمونه انتخاب گردید و افراد نمونه با استفاده از روش نمونه گیری طبقه‌ای متناسب با حجم هر طبقه انتخاب انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسش نامه استاندارد رفتار های انحرافی در محیط کار رابینسون و بنت (2000(، پرسش نامه استاندارد شدت استفاده از رسانه اجتماعی مقبل و همکاران (2013)، پرسش نامه استاندارد تکنو استرس گوناتهان(2008) بود که روایی پرسشنامه ها بر اساس روایی محتوایی، صوری و سازه مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اصطلاحات لازم روایی مورد تائید قرار گرفت و از سوی دیگرپایایی پرسش نامه ها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب 88/0 ، 80/0 و 90/0 برآورد شد و تجزیه و تحلیل داده ها در سطح استنباطی مشتمل بر مدل سازی معادلات ساختاری انجام گرفت .یافته ها نشان داد که شدت استفاده از رسانه اجتماعی از طریق تکنو استرس بر رفتارهای انحرافی در محیط کار تاثیر دارد و تکنواسترس رابطه شدت استفاده از رسانه های اجتماعی با رفتار انحرافی در محیط کار واسطه می کند. که ضریب تأثیر آن 77/0 است پرونده مقاله

  • مقاله

    21 - بررسی ارتباط جامعه شناختی هویت فرهنگی و مشارکت فرهنگی با افزایش امنیت اجتماعی و امنیت فرهنگی
    مطالعات میان فرهنگی , شماره 4 , سال 13 , پاییز 1397
    هدف این تحقیق بررسی ارتباط بین هویت فرهنگی و مشارکت فرهنگی با افزایش امنیت اجتماعی و امنیت فرهنگی در شهروندان منطقه 7 شهرداری اصفهان بود. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه شهروندان بالای چکیده کامل
    هدف این تحقیق بررسی ارتباط بین هویت فرهنگی و مشارکت فرهنگی با افزایش امنیت اجتماعی و امنیت فرهنگی در شهروندان منطقه 7 شهرداری اصفهان بود. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه شهروندان بالای 18 سال منطقه 7 شهرداری اصفهان به تعداد 165205 نفر بودند که از طریق فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 384 نفر به عنوان نمونه از طریق روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد مشارکت فرهنگی یونسکو (2006) و پرسش نامه استاندارد هویت فرهنگی راسک (2009) و پرسش نامه های استاندارد امنیت اجتماعی مقصودی نیا و همکاران (1395) و پرسش نامه‌های استاندارد امنیت فرهنگی افضلی و همکاران (1395) بود که روایی پرسشنامه‌ها بر اساس روایی محتوایی، صوری و سازه مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اصطلاحات لازم روایی مورد تائید قرار گرفت و از سوی دیگر پایایی پرسش نامه‌ها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب برای مشارکت فرهنگی، 933/0 و هویت فرهنگی، 951/0 و امنیت اجتماعی، 855/0 و امنیت فرهنگی، 823/0 برآورد شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها در دو سطح توصیفی و استنباطی مشتمل بر ضریب همبستگی پیرسون انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد بین هویت فرهنگی و مشارکت فرهنگی با امنیت اجتماعی و امنیت فرهنگی رابطه معنا دار مثبت وجود دارد و همچنین نتایج نشان داد که ابعاد هویت فرهنگی (میراث فرهنگی، رسانه، آداب و رسوم، زبان، دین، هنجارها، باورها) و ابعاد مشارکت فرهنگی (صوتی و تصویری، کتاب و نشریات، میراث فرهنگی، زبان، هنرهای آئینی و نمایشی، فعالیت‌های ورزشی، فعالیت های مرتبط با سنت‌ها، هنرهای بصری و کتابخانه) با امنیت اجتماعی و امنیت فرهنگی رابطه معنا دار مثبت داشت. پرونده مقاله

  • مقاله

    22 - بررسی اثرات حسادت سازمانی بر رفتارهای انحرافی در محیط کار با اثر تعدیل‌گری تبادل رهبر- عضو
    مدیریت عملیات , شماره 4 , سال 3 , پاییز 1402

    حسادت یک احساس مکرر در زمینه‌های کاری است که رقابت شدیدی برای منابع وجود دارد و رهبر شخصی است که آن‌ها را مدیریت می‌کند. هنگامی که کارکنان احساس حسادت می‌کنند، احتمالاً از رفتارهای انحرافی در محیط کار استفاده می‌کنند، لذا هدف پژوهش حاضر بررسی چکیده کامل

    حسادت یک احساس مکرر در زمینه‌های کاری است که رقابت شدیدی برای منابع وجود دارد و رهبر شخصی است که آن‌ها را مدیریت می‌کند. هنگامی که کارکنان احساس حسادت می‌کنند، احتمالاً از رفتارهای انحرافی در محیط کار استفاده می‌کنند، لذا هدف پژوهش حاضر بررسی اثرات حسادت سازمانی بر رفتارهای انحرافی در محیط کار با اثر تعدیل‌گری تبادل رهبر- عضو بود. روش پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحداصفهان(خوراسگان) به تعداد 660 نفر بودند که از طریق فرمول نمونه‌گیری کوکران حجم نمونه به تعداد 242 نفر از طریق روش نمونه‌گیری طبقه‌ای متناسب با حجم انتخاب شدند و تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که حسادت سازمانی دارای ضریب تاثیر72/0 بر رفتارهای انحرافی در محیط کار بود و با توجه به مقدار معنی داری کمتر از 05/0 این تاثیر معنادار بود. از سوی دیگر مقدار اثر تعدیلی تبادل رهبر- عضو 04/0 بود و با توجه به مقدار معناداری 19/0 که بیشتر از 05/0 است،این اثر تعدیلی معنا دار بود. با افزایش حسادت سازمانی میزان رفتارهای انحرافی در محیط کار افزایش می یابد و تبادل رهبر- عضو آن را تعدیل می‌کند.

    پرونده مقاله

  • مقاله

    23 - تاثیر دانش برند و وفاداری سازمانی بر ارزش ویژه برند مبتنی بر کارکنان با نقش میانجی فرهنگ سازمانی
    مدیریت نوآفرینی , شماره 1 , سال 3 , بهار 1402
    هدف این پژوهش تعیین تاثیر دانش برند و وفاداری سازمانی بر ارزش ویژه برند مبتنی بر کارکنان با نقش میانجی فرهنگ سازمانی است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان شاغل در هتل های 4 ستار چکیده کامل
    هدف این پژوهش تعیین تاثیر دانش برند و وفاداری سازمانی بر ارزش ویژه برند مبتنی بر کارکنان با نقش میانجی فرهنگ سازمانی است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان شاغل در هتل های 4 ستاره شهر اصفهان به تعداد660 نفر تشکیل دادند که از طریق فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 244 نفر به عنوان نمونه از طریق روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسش نامه استاندارد دانش برند اوراند و همکاران( 2005) ، پرسش نامه استاندارد وفاداری سازمانی جوهاری و سینگ (2013) ، پرسش نامه استاندارد فرهنگ گوش و سریواستاوا(2014) و پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند مبتنی بر کارکنان باومگارث و اشمیت (2010) بود که روایی پرسشنامه ها بر اساس روایی محتوایی، صوری و سازه مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اصطلاحات لازم روایی مورد تائید قرار گرفت و از سوی دیگرپایایی پرسش نامه ها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب 88/0 ، 90/0 ، 90 /0 و 92/0 برآورد شد و تجزیه و تحلیل داده ها در سطح استنباطی مشتمل بر مدل سازی معادلات ساختاری انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که دانش برند بر ارزش ویژه برند مبتنی بر کارکنان کارکنان با نقش میانجی فرهنگ سازمانی تاثیر مثبت و معناداری دارد که ضریب این تاثیر 71/0می باشد و وفاداری سازمانی از طریق فرهنگ سازمانی بر ارزش ویژه برند مبتنی بر کارکنان تاثیر مثبت و معناداری دارد که ضریب این تاثیر 76/0 است. پرونده مقاله